Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nyligen köpt Cubas 8.5 och installationen verkar till synes gÄtt bra. Dock saknar jag menyraden med File, Edit, Projekt, Transport, Devices ec, som Àr relativt avgörande om man vill kunna navigera runt i programmet.

Vad kan detta bero pÄ?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

OSX eller MS-windows?

Postat

Har för mig om att man bara högerklickar högst upp och fÄr upp en meny över vilka saker man vill ska synas.

Postat

Det Àr inga mer spÀnnande saker Àn typ Flytta, Minimera och Maximera som dyker upp nÀr jag högerklickar.

Har MS-Windows.

Postat

VÀlkommen till Cubase 8/8.5 ... Steinberg har tagit en rad idiotiska designbeslut som de flesta anvÀndare rasar över. Bl a att menyn och titelraden i programmet Àr integrerad. Detta ser ut som skit i det mesta annat Àn Windows 8 med default-temat och gÄr ej att Àndra pÄ. Steinberg sjÀlva verkar heller inte ha nÄgra planer pÄ att Àndra pÄ det.

Har du provat att byta skrivbordstema i windows och se om menyerna kommer fram dÄ?

• 2 veckor senare...
Postat

Menar du godhead, att det endast Àr i windows 8 som menyraden finns - eller ser ut som den bör?! Hur har ni andra windows 7 anvÀndare det, ser ni nÄgon menyrad? Kan det vara ett installationsfel? NÄgot kanske gick knas vid installationen. Kan det vara vÀrt att ominstallera?

Postat

Har nyligen installerat Cubase 8.5 i Win 7, och jo dÄ Menyraden Àr dÀr precis som vanligt,du mÄste ha gjort nÄgot knas.

Postat
  On 2016-04-14 at 17:38 sa primme:

Menar du godhead, att det endast Àr i windows 8 som menyraden finns - eller ser ut som den bör?! Hur har ni andra windows 7 anvÀndare det, ser ni nÄgon menyrad? Kan det vara ett installationsfel? NÄgot kanske gick knas vid installationen. Kan det vara vÀrt att ominstallera?

Nej dÄ. Men det kan bero pÄ vilket Aero-tema du har aktiverat i Windows 7. Menyraden Àr som sagt integrerad med titel-raden i Cubase 8 och uppÄt, vilket gör att det inte funkar med alla teman. Men prova att installera uppdateringen till 8.5.15 om du inte redan gjort det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.