Jump to content
Annons

En trevlig sommarlåt!


Vad tycks?  

12 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1 (Dålig)
      1
    • 2
      0
    • 3
      5
    • 4
      2
    • 5 (Väldigt bra)
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Sommar

ARTIST/GRUPP: Kristian Martti

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:13

KOMPOSITÖR: K M

PRODUCENT: K M

EV. MEDVERKANDE: Sven Fridén - Textförfattare

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,41 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: Sommar

Jag lyssnade på vad ni tyckte om den förra verisionen, och tog till mig er kritik. Så nu är den här i ny verision, högre tonart, bättre fraseringar och inget konstigt pianoklink. Vad tycker ni nu?

The Mr... 🙂

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Konstruktiva förslag:

Sänk volymen på sången, särskilt på refrängerna. 😮

Proximity-effekt på ordet "pratar". 🙁

Låten "dör" precis före refräng nr. 1. Största misstaget. 😄

Positivt:

Lät engagerat.

Bra röst med viss tendens till go' heshet. 8 av 10.

Mysigt elpiano.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att låten dog dä innan refrängen. Så jag fixade till det, samma sak med proximityprylen, den fixade jag också till. Men sångvolymen är helt ok tycker jag, så den får vara!

Tack för kritiken!

Thje Mr... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ja, nu funkar det att lyssna av låtar från detta forum för mig iaf. Bra, men jag vet inte om låten sparats nånstans i burken. Jag har nämligen bara lyssnat på't i lurar, eftersom timmen är sen. 😄

Detta med volym på röst är en smaksak. Mina referenser är kanske BTO, Stranglers, Charlatans, Atomic Swing och liknande, och det är klart att då är det andra röstmixningar. Dessutom vill du nog framhålla texten.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat The Mr!

Tyvärr låter trummorna lite för mkt groove agent. 🙁

Låter som om de behöver kompressor och eq.

Härligt att du har spelat in 2 st guror och pannat dessa höger och vänster...me like.🙁

Mkt välpassande rhodes på refrängen. Tycker dock att du kan ha lite av det på 2:a versen oxå, kanske.😄

Sången tycker jag inte skall sänkas...allt annat ska höjas istället...jag lovar det finns mkt att ta på rent mixnings- och mastringsmässigt. 🙁😮

Trevlig låt annars och kul att du sjunger på svenska.

Mvh / djonas

Edit: glömde säga att du sjungar bra. 🙁

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Eehhhmmm... 🙂 Jag vet att det är fult att lyfta fram sina egna inlägg till förstasidan på det här sättet, men jag vill ha lite kritik på den här. Själv gillar jag den starkt, men jag har verkligen hört många olika tycken om den här låten...

Sorry!

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den låter enhetligare nu alltså mellan ref och vers. Samtidigt var jag ju en av de som inte tyckte det var fel att de skiljde så mycket innan :rolleyes:. Vad som är bäst kan man tvista länge om... Bra har jag ju sagt att den är.

Tycker dock ännu inte att vers1 är hundra. "samtidigt som vi hör måsarnas gälla skrik" känns lite väl intryckt. Korta av lite så går det nog in ett textförslag är detta:

"höjer blicken, hör måsars gälla skrik".

Du har en riktigt bra röst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Sång. Kænns lite dansband just i slutet av refrængerna "sommaren e hær" Men det e helt ok. Sången ska inte sænkas. Det ær Virtual guitar du kør va? Kan man tænkas att få det lite mer rock och mindre POP/ en distad gitarr men ændå mjuk. Prova gærna och lægg nåt live (acke eller elgitarr) det kænns før perfekt, før quantiserat.

Bra jobb 😉

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...