Jump to content
Annons

P90 brusar en åt gången


Oasis89

Recommended Posts

Hej,

Jag har en Gibson ES-335 med ett par nya Lundgren Revolver P-90 mickar i sig. Kör man på mittenswitchen, alltså båda mickarna samtidigt så låter det bra, men om man kör bara stall eller halsmicken så blir det väldigt mycket brum.

Jag vet ju att det blir mer brum av P90 än Humbuckers, men jag tycker det är konstigt att det funkar bra när man kör båda samtidigt, men inte den ena åt gången?

Kan de bli brumfria när man kör båda samtidigt borde man väl kunna få dem brumfri var för sig också eller?

Hoppas någon kan hjälpa!

Mvh Kristian

Redigerat av Oasis89
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)

Det är väl som med single coils, de kan också bli brumfria om man kör två tillsammans. Det hänger väl på hur plus och minus har kopplats i förhållande till varann. En humbucker är ju två spolar som är ihopkopplade.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Mickarna fasvänder och släcker bruset/brummet från varandra, om mickarna är monterade och konstruerade för att kunna göra det. En humbucker (dubbelspolig) är ju oftast två singel coils (enkelspoliga) som sats ihop, delvis för att få just denna effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...