Paul Postat 18 september 2015 Postat 18 september 2015 NÄgon som har erfarenhet av bÀgge mÀrkena? Jag kör Gen 8030b med Adam sub8 idag, men funderar pÄ att uppgradera til större sateliter. Just nu star valet mellan Gen 8050 eller Dynaudio BM15a alt BM12MKIII. Ngn som har koll? Mvh Paul
Kjubeis Postat 18 september 2015 Postat 18 september 2015 Jag har mixat i bÄda och tycker att Dynaudio Àr skönare i lÀngden, Genelec tenderar att bli tröttsamt vassa. Neuman kh310 brukar vara ett alternativ i denna prisklass ocksÄ. Har du funderat över Quested? SuverÀna monitorer! Quested v2108 skulle jag vÀlja framför alla ovanstÄende.
Paul Postat 18 september 2015 TrÄdstartare Postat 18 september 2015 Funderat over KH310, men det blir 15k dyrare Àn Dynaudio.....hmm
Claes Holmerup Postat 18 september 2015 Postat 18 september 2015 I valet mellan Genelec och Dynaudio, sÄ skulle jag vÀlja Dynaudio alla dagar utom helgfri söndag - men det Àr ju alltid en smaksak...
Lindari (oregistrerad) Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Dubbelt upp. đ Nej, men jag har Ă€ven jag mixat i bĂ„de Dynaudio och Genelec. Ska jag vara Ă€rligt sĂ„ gillar jag faktiskt Dynaudio mer Ă€n Genelec. Mycket skönare att köra en bra och lĂ€gre monitorlevel nĂ€r man mixar i Dynaudio Ă€n Genelec, vet egentligen inte varför men det bara Ă€r sĂ„. Jag upplever iaf att man blir "tröttare" i öron med Genelec Ă€n Dynaudio. Dock skulle jag vĂ€lja Genelec om vi snackar Far-Field monitorer, dem lĂ„ter bra och Ă€r fruktansvĂ€rt Ă€rliga. Men sen Ă€r det ju sjĂ€lvklart viktigt att lyssna pĂ„ olika monitorer för att se vad som passar dig och dina öron bĂ€st!
StamgÀst Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 http://www.bowers-wilkins.com/Images/Product/Default/large/685_Black%20%20Ash_OFF.jpg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.