Jump to content
Annons

Hjälp med balans i mixen


Cloudman

Recommended Posts

Annons

Låter gött! Nu vet jag inte hur du hade tänkt med sången? Om det ska låta lite megafon? Annars så tycker jag sången behöver lite mer topp. Sen hör jag att du inte verkar ha editerat så mkt? Jag hör gitarrskrammel i breaken. MEN det har ju sin charm det med. Men just sån här musik brukar vara disekerade i nanobitar för att få bort allt så att det låter så städat som möjligt. Nu är det lite mer skitigt. Samt kanske lite mer low end. Men det då behövs en subba för att höra det där längst ner. Inte mkt men bara ett uns.

Annars så tycker jag det låter bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter gött! Nu vet jag inte hur du hade tänkt med sången? Om det ska låta lite megafon? Annars så tycker jag sången behöver lite mer topp. Sen hör jag att du inte verkar ha editerat så mkt? Jag hör gitarrskrammel i breaken. MEN det har ju sin charm det med. Men just sån här musik brukar vara disekerade i nanobitar för att få bort allt så att det låter så städat som möjligt. Nu är det lite mer skitigt. Samt kanske lite mer low end. Men det då behövs en subba för att höra det där längst ner. Inte mkt men bara ett uns.

Annars så tycker jag det låter bra!

tack för responsen och feedbacken det uppskattas 😄

sången/growlet. Nu när du säger det så ska jag definitivt kolla det igen för det var inte min tanke att det skulle låta megafon.

Gitarr.Grejen är att jag försöker att undvika det så mycket som möjligt för det slutar oftast upp med att det låter onaturligt i mina öron.

kul att du säger skitigt sound för det var just det jag var ute efter 😄

När du säger low end menar du typ 30 till circka 100Hz området eller längre up där basen lever?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...