NĂ„lens Ăga Postat 30 augusti 2015 Postat 30 augusti 2015 Hej! Jag har ett stort tekniskt problem med FL-Studio 9, som uppstĂ„tt efter att jag överfört programmet till en annan dator. Har nĂ„gon koll pĂ„ vad detta kan bero pĂ„ sĂ„ Ă€r jag tacksam för tips. Jag har haft FL-studio 9 pĂ„ en Acer lap-top. Denna dator har sedan en tid börja bil lĂ„ngsam och trög, den har enkelt börjat bi gammal, och idag gĂ„r den endast att starta i "felsĂ€kert lĂ€ge". Jag har dĂ€rför skaffat en ny lap-top. Men jag fĂ„r inte FL-studio att fungera fult ut pĂ„ min nya dator. Jag Ă€r osĂ€ker pĂ„ om jag gjort rĂ€tt nĂ€r jag fört över filerna frĂ„n min förra dator till den nya. Det jag gjort Ă€r att jag endast fört över hela "image-line" -mappen med FL-Studios alla tillhörande filer, frĂ„n den gamla datorn till en extern USB-disk, och sedan överfört filerna frĂ„n USB-disken till min nya dator. "Produkt-nyckel-filen" inkluderat. PĂ„ min nya dator kan jag öppna FL-Studio programmet, Och nĂ„gra av mina produktioner gĂ„r att öppna och spela upp nĂ„gorlunda, dock blir jag informerad av programmet om att vissa ljud saknas och inte hittas. Detta Ă€r dock inte det största problemet. Det största problemet Ă€r att 90% av alla produktioner inte ens gĂ„r att ens öppna. Meddelandet: "Error in acmStream Open (). No ACM flter found capable of decoding" kommer upp nĂ€r filerna skall laddas upp. Det finns en mapp bland mapparna och filerna som heter "installers" dĂ€r en mapp med namn; "VorbisACM" finns. I denna mapp finns och en installationsfil med namn "Vorbisacm". Dvs. en installationsfil som avser att installera acm-codec. Denna har jag installerat, men utan resultat. Jag antar att jag inte Ă€r den första och enda person som blivit tvungen att överföra F-Studio till annan dator. Möjligen Ă€r det otillrĂ€ckligt att endast överföra filerna. Möjligen mĂ„ste ominstallation av hela programmet ske!? Men det konstiga Ă€r att programmet fungerar i övrigt. Men de produktioner dĂ€r jag anvĂ€nt Direct Wave-ljud som krĂ€ver "ACM-filter" för att öppnas gĂ„r inte att öppna, vilket som sagt Ă€r de allra flesta filer/produktioner. NĂ„gon som har nĂ„gra förslag pĂ„ vad som saknas, vad som orsakar detta problem, eller vad som behöver Ă„tgĂ€rdas etc!? /Fredrik
VayzeriA Postat 30 augusti 2015 Postat 30 augusti 2015 Hmm.... kopiera dina gamla sparade projekt, dina egna presets m.m som Àr "ditt". installera om FL. Klistra in det som du har sparat i resp. mapp. Starta om datorn sÄ borde du vara pÄ banan igen
Hakkuun Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 har do kollat insÀllningarna för var datorn ska leta efter samples? För om jag tex sparar ett sample pÄ mitt skrivbord sÄ kommer FL inte hitta det, om inte jag flyttar filen till image-line mappen eller Àndrar instÀllningarna sÄ att FL letar Àven pÄ skrivbordet
NĂ„lens Ăga Postat 1 september 2015 TrĂ„dstartare Postat 1 september 2015 (redigerat) Tack för tipsen! Löste problemet genom att avinstallera FL-studio pĂ„ min nya dator. Dock gick det inte att Ă„terinstallea programmet dĂ„ jag inte hade installationsfilerna kvar. Men via inloggning pĂ„ "image-lines" hemsida kunde jag Ă„ter ladda ner programmet. Kvittot pĂ„ mitt tidigare köp av programmet fanns registrerat via min inloggning. DĂ€rmed fungerar det som det ska... Redigerat 1 september 2015 av NĂ„lens Ăga 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.