Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har ett stort tekniskt problem med FL-Studio 9, som uppstÄtt efter att jag överfört programmet till en annan dator.

Har nÄgon koll pÄ vad detta kan bero pÄ sÄ Àr jag tacksam för tips.

Jag har haft FL-studio 9 pÄ en Acer lap-top.

Denna dator har sedan en tid börja bil lÄngsam och trög, den har enkelt börjat bi gammal, och idag gÄr den endast att starta i "felsÀkert lÀge".

Jag har dÀrför skaffat en ny lap-top.

Men jag fÄr inte FL-studio att fungera fult ut pÄ min nya dator.

Jag Àr osÀker pÄ om jag gjort rÀtt nÀr jag fört över filerna frÄn min förra dator till den nya. Det jag gjort Àr att jag endast fört över hela "image-line" -mappen med FL-Studios alla tillhörande filer, frÄn den gamla datorn till en extern USB-disk, och sedan överfört filerna frÄn USB-disken till min nya dator. "Produkt-nyckel-filen" inkluderat.

PÄ min nya dator kan jag öppna FL-Studio programmet, Och nÄgra av mina produktioner gÄr att öppna och spela upp nÄgorlunda, dock blir jag informerad av programmet om att vissa ljud saknas och inte hittas.

Detta Àr dock inte det största problemet. Det största problemet Àr att 90% av alla produktioner inte ens gÄr att ens öppna. Meddelandet: "Error in acmStream Open (). No ACM flter found capable of decoding" kommer upp nÀr filerna skall laddas upp.

Det finns en mapp bland mapparna och filerna som heter "installers" dÀr en mapp med namn; "VorbisACM" finns. I denna mapp finns och en installationsfil med namn "Vorbisacm".

Dvs. en installationsfil som avser att installera acm-codec. Denna har jag installerat, men utan resultat.

Jag antar att jag inte Àr den första och enda person som blivit tvungen att överföra F-Studio till annan dator.

Möjligen Àr det otillrÀckligt att endast överföra filerna. Möjligen mÄste ominstallation av hela programmet ske!?

Men det konstiga Àr att programmet fungerar i övrigt. Men de produktioner dÀr jag anvÀnt Direct Wave-ljud som krÀver "ACM-filter" för att öppnas gÄr inte att öppna, vilket som sagt Àr de allra flesta filer/produktioner.

NÄgon som har nÄgra förslag pÄ vad som saknas, vad som orsakar detta problem, eller vad som behöver ÄtgÀrdas etc!?

/Fredrik

Annons
Postat

Hmm.... kopiera dina gamla sparade projekt, dina egna presets m.m som Àr "ditt". installera om FL. Klistra in det som du har sparat i resp. mapp.

Starta om datorn sÄ borde du vara pÄ banan igen

Postat

har do kollat insÀllningarna för var datorn ska leta efter samples? För om jag tex sparar ett sample pÄ mitt skrivbord sÄ kommer FL inte hitta det, om inte jag flyttar filen till image-line mappen eller Àndrar instÀllningarna sÄ att FL letar Àven pÄ skrivbordet

Postat (redigerat)

Tack för tipsen!

Löste problemet genom att avinstallera FL-studio pÄ min nya dator. Dock gick det inte att Äterinstallea programmet dÄ jag inte hade installationsfilerna kvar. Men via inloggning pÄ "image-lines" hemsida kunde jag Äter ladda ner programmet. Kvittot pÄ mitt tidigare köp av programmet fanns registrerat via min inloggning.

DĂ€rmed fungerar det som det ska...

Redigerat av NĂ„lens Öga
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.