Jump to content
Annons

Tekniskt problem med FL-Studio


Nålens Öga

Recommended Posts

Hej! Jag har ett stort tekniskt problem med FL-Studio 9, som uppstått efter att jag överfört programmet till en annan dator.

Har någon koll på vad detta kan bero på så är jag tacksam för tips.

Jag har haft FL-studio 9 på en Acer lap-top.

Denna dator har sedan en tid börja bil långsam och trög, den har enkelt börjat bi gammal, och idag går den endast att starta i "felsäkert läge".

Jag har därför skaffat en ny lap-top.

Men jag får inte FL-studio att fungera fult ut på min nya dator.

Jag är osäker på om jag gjort rätt när jag fört över filerna från min förra dator till den nya. Det jag gjort är att jag endast fört över hela "image-line" -mappen med FL-Studios alla tillhörande filer, från den gamla datorn till en extern USB-disk, och sedan överfört filerna från USB-disken till min nya dator. "Produkt-nyckel-filen" inkluderat.

På min nya dator kan jag öppna FL-Studio programmet, Och några av mina produktioner går att öppna och spela upp någorlunda, dock blir jag informerad av programmet om att vissa ljud saknas och inte hittas.

Detta är dock inte det största problemet. Det största problemet är att 90% av alla produktioner inte ens går att ens öppna. Meddelandet: "Error in acmStream Open (). No ACM flter found capable of decoding" kommer upp när filerna skall laddas upp.

Det finns en mapp bland mapparna och filerna som heter "installers" där en mapp med namn; "VorbisACM" finns. I denna mapp finns och en installationsfil med namn "Vorbisacm".

Dvs. en installationsfil som avser att installera acm-codec. Denna har jag installerat, men utan resultat.

Jag antar att jag inte är den första och enda person som blivit tvungen att överföra F-Studio till annan dator.

Möjligen är det otillräckligt att endast överföra filerna. Möjligen måste ominstallation av hela programmet ske!?

Men det konstiga är att programmet fungerar i övrigt. Men de produktioner där jag använt Direct Wave-ljud som kräver "ACM-filter" för att öppnas går inte att öppna, vilket som sagt är de allra flesta filer/produktioner.

Någon som har några förslag på vad som saknas, vad som orsakar detta problem, eller vad som behöver åtgärdas etc!?

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har do kollat insällningarna för var datorn ska leta efter samples? För om jag tex sparar ett sample på mitt skrivbord så kommer FL inte hitta det, om inte jag flyttar filen till image-line mappen eller ändrar inställningarna så att FL letar även på skrivbordet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

Löste problemet genom att avinstallera FL-studio på min nya dator. Dock gick det inte att återinstallea programmet då jag inte hade installationsfilerna kvar. Men via inloggning på "image-lines" hemsida kunde jag åter ladda ner programmet. Kvittot på mitt tidigare köp av programmet fanns registrerat via min inloggning.

Därmed fungerar det som det ska...

Redigerat av Nålens Öga
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...