Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bara jag som har masssa problem? 😄

Jaja, jag har i alla fall ett till problem... Det är med exportering av filer. Ibland när jag exporterar så missar den massa ljud, vissa ljud spelar inte hela tonen, massa sprakande eller annan dålig kvalité. När jag sen testar igen med exakt samma inställningar så funkar det. Ofta fungerar det bra varannan gång ungefär. Börjar bli väldigt störande att behöva göra det två gånger varje gång då det tar några minuter.

Ett test för att visa vad jag menar är den här låten. Båda filer exporterade på precis samma sätt med samma inställning, kanske 10 minuter efter varandra. T ex runt 1:26 så kan man om man drar upp volymen höra att en riser ska starta men slutar nästan direkt på filen Master_bad (http://picosong.com/ukCp/), jämför med Master_good (http://picosong.com/ukPq/). Också i början av låten hörs massa konstigt.

Någon som vet varför det blir såhär och vad jag kan göra för att ALLTID få bra exporteringar?

Tack!!

Ps. Nu verkar jag inte kunna exportera alls. Testade med inställningarna som kan ses i bilagan. Testade också att ändra "depth" till 24 men samma problem...

post-37816-0-86623700-1438861647.png

Annons
Postat

Har du många plugins och MIDIfiler i projektet? För något som har hänt mig var att jag en gång hade så mycket i ett projekt att min dator inte alls kunde hantera det, så när jag ville lyssna på tex 3 sek av låten kunde det ta 6 sek istället, med massa hack oosv. Man kunde inte ens höra själva låten för det var så mycket missljud som kom fram just för att CPU:n inte klarade av detta alls. Just detta projekt försökte jag exportera flera gånger, men ju mer jag försökte desto mer ljud försvann och ibland chrashade programmet under exporten. Dagen efter fungerade exporten perfekt, när jag hade låtit datorn vila. Så för dig skulle det kunna vara att ditt CPU helt enkelt inte klarar av det. Då kan du behöva solo:a individuella mixer tracks och exportera dem individuellt, för att underlätta arbetet för datorn. BTw så gillar jag filerna du länkat skarpt! Får man fråga varifrån trummorna kommer? Är det ett sample pack eller har du spelat in dem? 🙂

Postat

Jag har inte många men dom tar upp ganska mycket RAM och CPU. När jag hade igång projektet låt minnesanvändningen på runt 85% och CPU på ca 20% så jag tycker den borde klara det.

Att spela upp min musik i FL Studio har jag aldrig kunnat, det blir för mycket för min stackars dator 🙂 Exportera har aldrig varit så stort problem innan dock.

Kanske får prova att stänga ner så mycket processer det bara går och internet med kanske och se om det hjälper. Annars blir det mp3 istället för wav help enkelt, synd att missa lite kvalité ändå. Om man avmarkerar vissa mixerkanaler, tar den inte med dom då i exporteringen? Det vore ju en idé i så fall!

Tack! Den är inte mixad och mastrad än men men 🙂 Trummorna kommer mest från Damage men några från EWQL Stormdrum 2. Eventuellt någon från Albion 1 med men dom hörs nog knappt.

Postat

Okej ska definitivt kolla upp Damage och EWQL Stormdrum! Nej om du avmarkerar mixerkanaler är de ej med i exporteringen, jag bukar göra det och samtidigt avmarkera alla tracks som jag inte vill exportera. De kommer ju inte med i exporteringen i vilket fall som helst men tänkte att det kan påskynda processen någorlunda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.