Jump to content
Annons

Exportera filer


eligolf

Recommended Posts

Bara jag som har masssa problem? 😄

Jaja, jag har i alla fall ett till problem... Det Àr med exportering av filer. Ibland nÀr jag exporterar sÄ missar den massa ljud, vissa ljud spelar inte hela tonen, massa sprakande eller annan dÄlig kvalité. NÀr jag sen testar igen med exakt samma instÀllningar sÄ funkar det. Ofta fungerar det bra varannan gÄng ungefÀr. Börjar bli vÀldigt störande att behöva göra det tvÄ gÄnger varje gÄng dÄ det tar nÄgra minuter.

Ett test för att visa vad jag menar Àr den hÀr lÄten. BÄda filer exporterade pÄ precis samma sÀtt med samma instÀllning, kanske 10 minuter efter varandra. T ex runt 1:26 sÄ kan man om man drar upp volymen höra att en riser ska starta men slutar nÀstan direkt pÄ filen Master_bad (http://picosong.com/ukCp/), jÀmför med Master_good (http://picosong.com/ukPq/). OcksÄ i början av lÄten hörs massa konstigt.

NÄgon som vet varför det blir sÄhÀr och vad jag kan göra för att ALLTID fÄ bra exporteringar?

Tack!!

Ps. Nu verkar jag inte kunna exportera alls. Testade med instÀllningarna som kan ses i bilagan. Testade ocksÄ att Àndra "depth" till 24 men samma problem...

post-37816-0-86623700-1438861647.png

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Har du mĂ„nga plugins och MIDIfiler i projektet? För nĂ„got som har hĂ€nt mig var att jag en gĂ„ng hade sĂ„ mycket i ett projekt att min dator inte alls kunde hantera det, sĂ„ nĂ€r jag ville lyssna pĂ„ tex 3 sek av lĂ„ten kunde det ta 6 sek istĂ€llet, med massa hack oosv. Man kunde inte ens höra sjĂ€lva lĂ„ten för det var sĂ„ mycket missljud som kom fram just för att CPU:n inte klarade av detta alls. Just detta projekt försökte jag exportera flera gĂ„nger, men ju mer jag försökte desto mer ljud försvann och ibland chrashade programmet under exporten. Dagen efter fungerade exporten perfekt, nĂ€r jag hade lĂ„tit datorn vila. SĂ„ för dig skulle det kunna vara att ditt CPU helt enkelt inte klarar av det. DĂ„ kan du behöva solo:a individuella mixer tracks och exportera dem individuellt, för att underlĂ€tta arbetet för datorn. BTw sĂ„ gillar jag filerna du lĂ€nkat skarpt! FĂ„r man frĂ„ga varifrĂ„n trummorna kommer? Är det ett sample pack eller har du spelat in dem? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har inte mÄnga men dom tar upp ganska mycket RAM och CPU. NÀr jag hade igÄng projektet lÄt minnesanvÀndningen pÄ runt 85% och CPU pÄ ca 20% sÄ jag tycker den borde klara det.

Att spela upp min musik i FL Studio har jag aldrig kunnat, det blir för mycket för min stackars dator 🙂 Exportera har aldrig varit sĂ„ stort problem innan dock.

Kanske fÄr prova att stÀnga ner sÄ mycket processer det bara gÄr och internet med kanske och se om det hjÀlper. Annars blir det mp3 istÀllet för wav help enkelt, synd att missa lite kvalité ÀndÄ. Om man avmarkerar vissa mixerkanaler, tar den inte med dom dÄ i exporteringen? Det vore ju en idé i sÄ fall!

Tack! Den Ă€r inte mixad och mastrad Ă€n men men 🙂 Trummorna kommer mest frĂ„n Damage men nĂ„gra frĂ„n EWQL Stormdrum 2. Eventuellt nĂ„gon frĂ„n Albion 1 med men dom hörs nog knappt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okej ska definitivt kolla upp Damage och EWQL Stormdrum! Nej om du avmarkerar mixerkanaler Àr de ej med i exporteringen, jag bukar göra det och samtidigt avmarkera alla tracks som jag inte vill exportera. De kommer ju inte med i exporteringen i vilket fall som helst men tÀnkte att det kan pÄskynda processen nÄgorlunda.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...