Jump to content
Annons

Sweclockers hur är det? Är det ett säkert ställe?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Det hände en jättekonstig grej alldeles nyss som gör att jag undrar lite hur det står till där. Jag har varit medlem där ett kort tag men bestämde mig för att avsluta mitt medlemsskap vilket också skedde via nån admin eller annan ansvarig, har glömt vad han hette men han var trevlig och allt var ok.

Av en händelse så när jag surfar förbi där på plattan (skulle kolla en grej) så står det plötsligt att jag är inloggad som nån anon1234 nånting samt att jag är avstängd för alltid! Det är helt ok för mig hade inte tänkt att regga mig där igen men nog fan är det konstigt att man bara blir inloggad som nån annan bara så där utan att ens röra plattan? Hur i hela fridens dagar går sånt till?

Eller är det så att det dyker upp virus till handhållna prylar nu också så man inte är säker nån stans längre. Än så länge har det funkat bra med mac och os x och jag trodde att ios också var rätt säkert men det tar kanske slut snart det också nu?

Nåja jag skrev till dom så får vi se vad dom säger.

Ett enda stort hmmmmm typ blev det i alla fall 😄 .

Sov gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Problemet löst fick svar från dom att mitt användarnamn anonymiserades vid avreggningen så det var därför det blev så där. Men det var en otrevlig jävla text som antydde i alla fall som jag tolkade det att jag blivit avstängd för nåt skit samt att jag ett tag trodde att min platta blivit kapad. Riktigt kasst helt enkelt vilket gör att dom kan glömma mig som medlem för alltid också. Tack och hej vilket jäkla ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är tråkigt att du dömmer ett helt ställe efter en bugg de har i sitt websystem. Man kan faktiskt få oerhört mycket hjälp där, sitter många med mycket kunskap inom it på det forumet. Visst, det hänger mycket unga personer där som inte hur man bäst ska använda ett forum, men det är ändå överlag ett bra ställe.

Att göra bedömningen att det är ett dåligt ställe tycker jag därför inte är rättvist. Skulle du säga att att studio forum skulle vara dåligt därför att de skulle ha samma bugg i sitt system, trots att det är många här som är väldigt kunniga? Är en bil dålig bara för att den är smutsig? 🙂

Edit: Jag vet att det var säkerheten du talade om, men jag är övertygad om att dina personuppgifter är helt säkra. Jag vet inte hur deras forum är uppbyggt, men kanske det är så att man först tar bort inlägg, användarnamn m.m, men att inloggningen med lösenord tar längre tid att ta bort ur systemet. Därför tog systemet ett "default-namn" istället för att det skulle bli tomt. Vet inte om det är så, men det är en tanke.

Redigerat av KlasVonKlas
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror mer att det har med den tekniska lösningen än varken en bugg eller säkerhetsfel. Det är i databasen en relation mellan alla inlägg och användarna, vilket gör att om en person avregistrerar sig från tjänsten så går det inte att ta bort användaren utan att ta bort inläggen. Skulle man göra detta skulle det kunna få konstiga effekter att inlägg saknas i trådar. Därför anonymiseras istället användarna istället för att de tas bort.

Att du fick upp det berodde säkert på att du hade någon kaka kvar i din webbläsare som gjorde att du var automatiskt inloggad på ditt gamla konto, vilket visserligen kanske inte var helt snyggt, men att det står att du är avstängd för alltid beror nog mer på att det är det man gör med användaren när de vill avregistrera sig dvs anonymisera och stänga av användaren så det inte kan användas.

Det känns som det är standard att göra på detta sätt på många forum. Skulle inte förvåna mig om Studio-forum är lika. Sweclockers är absolut ett seriöst forum.

Redigerat av henning
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ok tack för svar. Jag måste hålla med om det mesta som sägs här då jag också alltid uppfattat sweclockers som ett seriöst forum. Det var därför som jag reagerade så starkt när jag läste hur meddelandet var utformat. Hur svårt kan det vara för ett så stort och förmodligen i övrigt seriöst och kompetent forum att inte använda samma skyllt för två helt olika situationer.

Jag kan meddela att studio inte har det utan här blir man helt enkelt gäst och inget annat om man ber att få avregga sig vilket jag gjort en gång när jag blev lite trött på forumet. En annan gång när jag blev (och helt rätt på grund av dåligt ordval) avstängd här en kort tid för att jag bett en otrevlig person att dra åt h vitte inte ens då fick jag ett sånt otrevligt utformat meddelande som sweclockers standardmässigt verkar använda sig av.

Kort sagt man måste tänka och inte bara förutsätta att folk fattar och har överseende på grund av att det tekniskt är lite bök att få till två olika meddelanden för två olika situationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...