Jump to content
Annons

Använda Behringer FX2000 för reverb på hela ljudbilden


Harald (oregistrerad)

Recommended Posts

Harald (oregistrerad)

Jag undrar om det är bättre att seriekoppla (som man kopplar gitarreffektpedaler efter varandra) Behringer virtualizer FX2000 efter min mixer än att försöka koppla in den på min Behringer xenyx 1204 mixer i en effektslinga (FX return och send)? Jag tror det för det blir så lätt för hög volym när man kopplar på sistnämnda sätt och min bror tipsade om det. Sen tänkte jag koppla min Behringer Equalizer därefter och sen ut till dom aktiva PA högtalarna (också Behringer).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Harald (oregistrerad)

Jo, jag tänkte det skulle vara bra med reverb över hela bandet; elgitarr, elbas, trummor och kanske synth som är den sättningen jag brukar köra med. Då kan man välja "Hall" eller "Chamber" eller "Room" eller liknande reverbinställning på FX2000, den finns även "Cathedral" men det blir lite väl mycket reverb och passar bäst för långsamma stycken/musik. Vi spelar mest blues/hårdrock/rock och möjligtvis pop som till exempel Jimi Hendrix, Steve Vai och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag ska inte vara en glädjedödare. Testa på du bara. Fördelen med att använda den som send är ju att du kan ställa in hur mycket reverb du vill ha på den enskilda kanalerna, tex vill du kanske ha mer reverb på sången än på basen. Med din idé kommer hela mixen få lika stor mängd reverb. Ungefär som att låta ett rockband spela i en stor kyrka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...