Jump to content
Annons

Hur rensar man mixern med ett klick


Gäst

Recommended Posts

Hej !

Fråga angående FL11 - P Edition

Jag har en låt där allt är klart och samtliga ljudspår i form av sång är "linkade " till en kanal i mixern, effekter pålagda etc. Dock är det så att jag nu skall lägga om all sång helt och skulle med ett klick vilja rensa mixern helt och hållet ( kanske nösta gång bara ta bort ett spår i mixen om övrig lär ok) för att istället kunna lägga dit den nya sången.

Naturligtvis kan jag bara ta bort de gamla ljudspåren från projectet helt och hållet/sänka volymen till noll i mixern på de gamla. Dock vill jag ha mixern snygg och prydlig utan gammalt skräp (även om dessa går och skjuta ut långt, långt till höger.) och undvika eventuella missförstånd när jag skickar mina filer till kompisar när det leks med projekt

Antagligen ligger svaret mitt framför näsan på mig men jag kan helt enkelt inte se var/hur jag skall klicka.

Tack på förhand !

Pelle

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Hej !

Fråga angående FL11 - P Edition

Jag har en låt där allt är klart och samtliga ljudspår i form av sång är "linkade " till en kanal i mixern, effekter pålagda etc. Dock är det så att jag nu skall lägga om all sång helt och skulle med ett klick vilja rensa mixern helt och hållet ( kanske nösta gång bara ta bort ett spår i mixen om övrig lär ok) för att istället kunna lägga dit den nya sången.

Naturligtvis kan jag bara ta bort de gamla ljudspåren från projectet helt och hållet/sänka volymen till noll i mixern på de gamla. Dock vill jag ha mixern snygg och prydlig utan gammalt skräp (även om dessa går och skjuta ut långt, långt till höger.) och undvika eventuella missförstånd när jag skickar mina filer till kompisar när det leks med projekt

Antagligen ligger svaret mitt framför näsan på mig men jag kan helt enkelt inte se var/hur jag skall klicka.

Tack på förhand !

Pelle

Bra fråga vore bra om man kunde städa upp lite ser hel stökigt ut I bland måste finnas några knep för att städa bort inte använda tracks.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Man kan högerklicka på en tom kanal klicka och hålla kvar på "Save mixerstate as..." och dra det till den kanalen man vill "nollställa". Det är det snabbaste sättet jag känner till.

Redigerat av Melittin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...