Jump to content
Annons

Slate vbc pumpar?


evilrocker

Recommended Posts

Sitter och kör en demo på slate vbc, just nu sitter jag och testar fg-grey. Satte den på mastern och ställde in 10ms attack, autorelease, 2:1 i ration och kör 2-3db i gain reduction. Dock låter det som det pumpar som fan.... på autorelease? En bugg eller ska den vara så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

VBC gäller det 🙂

Sitter och lyssnar i mina focal-monitorer noggrant på låg volym, växlar sen över till Waves ssl comp som inte pumpar på liknande inställningar, inte heller min Smart C1.

Kanske är fel på min hörsel hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kör en demo på slate vbc, Satte den på mastern och ställde in 10ms attack, autorelease, 2:1 i ration och kör 2-3db i gain reduction. Dock låter det som det pumpar som fan.... på autorelease? En bugg eller ska den vara så?

VIlken av de 3 är det? Kan du få någon att funka, Eller är det så att du kör alla i serie (finns sådan mod)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä man tycker inte det men uppenbarligen?

Ja jävligt skumt, för jag försökte jämföra med min Alan Smart c1 som ska vara mer åt grey face, och min hårdvara pumpar inte ett skit på auto... blev bara lite fundersam, hör antligen för mycket i mina focal.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör FG-Grey lite då och då. Nu kör jag den på ett helt album, men den får bara ta max 1db just nu. Tycker det låter lite pressat annars. Men gillar den verkligen när den bara nuddar mätaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du läst på om andra har samma problem?

Nopes, brukar inte heller köra plugins på masterspåret, tog ner demo bara.

Jag kör FG-Grey lite då och då. Nu kör jag den på ett helt album, men den får bara ta max 1db just nu. Tycker det låter lite pressat annars. Men gillar den verkligen när den bara nuddar mätaren.

Ofan, jag kör ju typ 4db på min Alan Smart C1 utan problem. 2:1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hur gick det onda rockare?

Demon har gått ut, och nu fick jag ju tag i ett beg Lynx aurora 16 så nu kan jag köra min hårdvara igen, så det vart tillbaka till mina Alan Smart C1 🙂. Fast å andra sidan så är det fan bastu i min studio nu, Lynxen blir ju svinvarm :S Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...