Jump to content
Annons

Video file stoppar uppstart av CB 7.5. Vill inte ha namn på event


rammega

Recommended Posts

Kanske rubriken inte är optimal, men ibland så letar CB efter något i stil med Video fil någonting och fryser.

Sen hittar jag inte bocken för att stänga av funktionen automatiskt namn för spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Menar du under uppstart? Det kan vara videoencodern den laddar eftersom du kan göra enklare redigering av videofilmer i Cubase men detta laddar den varenda gång du startar programmet och inte enbart ibland.

Hur länge "fryser" Cubase då? Det kan ju också vara så att det är funktionen efter den fryser på vad det nu är som kommer efter.. du kanske har någon konflikt i ditt system eller liknande.

Fråga 2:

Du ställer in i stort sett allt som har med dessa saker att göra i preferences.. automatisk namn vet jag inte om du kan ta bort men om det går gör du det där.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo vid uppstart. fryser helt och hållet.

Namnet gick att ta bot i 6.5 men inte nu

Hmmmm kanske det har med Sony Vegas att göra som finns på maskinen.

Dags för en Windows debugger tycker jag.

Redigerat av rammega
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur längre fryser CB? OM det är problem med encoder/decodern kan du ju testa genom att dra in en videosnutt i Cubase o se om den klagar.

Det enda som jag tror borde kunna ställa till problem för Cubase video är om Sony Vegas skrivit över den som Cubase använder och den därför kliar sig i huvudet under uppstart.

Har du installerat Vegas efter Cubase och efter det att vegas blivit installerat som problemen uppstått kan det ju finnas ett samband..

Ah.. läste titeln på tråden igen...och du menar att den inte ska namnge eventet.. fick för mig att du menade på spåret i trackview listan.. men det tror jag att jag sett nånstans i preferences.. ska kolla upp imorgon om du inte får hjälp med det innan dess.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Detta händer ju bara sporadiskt i mina ögon. Men det kan ju bero på att jag inte håller reda på när Vegas har körts och det i samband med detta.

Och frysningen är total. Man måste göra en hard reset av Win.

Kanske det händer något när Vegas ska lägga beslag på en audio port som den gör vid start.

Redigerat av rammega
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. Du använder Vegas i mellanåt? Det känns som du skulle testa att installera om Cubase o se om den kan "skriva över" det som eventuellt blivit skadat.. om det nu blivit det annars svarar jag "B" vet inte då jag inte redigerar video på musikdatorn..

EDIT: Om det nu är så att Vegas har någon bakgrundstjänst som rullar och som lägger beslag på något när Windows startas, alternativt att den roffar åt sig ljudkortets drivrutiner och inte släpper dem efter att programmet startats / stängts ned / använts kan det nog vara läge att kolla inställningarna. Cubase har ju en funktion att släppa drivrutinerna när program körs i bakgrunden.. Vet inte om Videoredigerings-program är lika bra förberedda för detta. ( vilket jag inte tror)

Svar på dina andra fråga..

Preferences -> Event Display --> klicka bort "Show event names"..

..manualen är fin ibland 😄

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe det verkar vara så att Vegas och CB inte trivs ihop.

Man får helt enkelt starta om Windows och då funkar allt.

Ska kolla ditt tips om events. Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...