Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄn som har en Radium49 midikeyboard hÀr?

Är den bra, bra rattar/reglar, etc?

Funderar pÄ en sÄdan...

Annons
Postat
NÄn som har en Radium49 midikeyboard hÀr?

Är den bra, bra rattar/reglar, etc?

Funderar pÄ en sÄdan...

Den Àr skitbra förutom klviaturen som Àr lite obekvÀm. Men det Àr de flesta i den prisklassen.

Postat

ObekvÀm hur? för lÀtt anslag Ä sÄnt?

Postat

Det verkar inte kul, gÄr det inte att stÀlla in?

Hur stor skillnad Ă€r det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget dĂ„? om man pĂ„ en synt slĂ„r max ton till 127 och slĂ„r lika hĂ„rt/löst pĂ„ radium49 var tror du att radium hamnar? 😄

LĂ„ter som ett prov 🙂 hehe

Postat
Det verkar inte kul, gÄr det inte att stÀlla in?

Hur stor skillnad Ă€r det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget dĂ„? om man pĂ„ en synt slĂ„r max ton till 127 och slĂ„r lika hĂ„rt/löst pĂ„ radium49 var tror du att radium hamnar? 🙂

LĂ„ter som ett prov 🙂 hehe

hmm 100 kanske... SvĂ„rt att sĂ€ga sĂ„hĂ€r. Men gillar definitivt korg triton extreme 88 bĂ€ttre 😄

Postat

wow bara 100, mĂ„ste finnas nĂ„n instĂ€llning för anslag? 😄

Vad kör du, reasun, cubase? samma dÄliga anslag pÄ allt?

Postat
wow bara 100, mĂ„ste finnas nĂ„n instĂ€llning för anslag? 😄

Vad kör du, reasun, cubase? samma dÄliga anslag pÄ allt?

Den klaviaturen finns i pluggets studio. Har bara prövar det med Reason och det har varit ganska obehagligt. Men jag funderar ÀndÄ pÄ att införskaffa en sjÀlv =).

Postat
ok 😄

Hittade manualen för radium pĂ„ nĂ€tet och kollade lite i den, det finns sĂ„ man kan stĂ€lla in Velocity vĂ€rde sĂ„ dĂ„ kanske den Ă€r instĂ€llt sĂ„ att man kan bara slĂ„ max100? vore konstigt 🙂

http://www.m-audio.com/images/en/manuals/R...ries_Manual.pdf

Inte max 100 men om du gör samma anslag pÄ en bÀttre klaviatur sÄ skulle det utan tvekan gÄ upp till 127. Menar att man mÄste slÄ jÀkligt hÄrt pÄ dem. Men nu har det ju löst sig ÀndÄ =).

Postat

Blir nog en radium snart dĂ„ 😄

Tack för ord vĂ€xlingen 🙂

Postat

Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjÀlp. Jag tÀnkte i första hand andvÀnda den till Reason men Àven lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det Àr en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att fÄ ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra??

Tacksam för svar...

Postat
Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjÀlp. Jag tÀnkte i första hand andvÀnda den till Reason men Àven lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det Àr en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att fÄ ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra??

Tacksam för svar...

Hur har du kopplat midikabeln/arna? Kör du USB? Har du stÀllt in midiportarna i Reason?

Postat

Jag kör USB. Vet inte riktigt hur man stÀller in Midi kanalerna i Reason, har försökt men gör nog inte rÀtt...

Postat (redigerat)

Vidare diskussioner om Limpos keyboard tar ni lÀmpligen hÀr för att undvika förrvirring.

Redigerat av Dumb Dan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.