Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en märklig konflikt mellan faderregeln och vid aktivering av monitoring.Om jag har direct monitoring aktiverad i devices settings och aktiverar monitoring vid inspelning så hänger ej fader-regeln med,den är som sirap,typ.Om jag slår av direct monitoring så funkar det .Någon som har varit ute för detta? Med vänlig hälsning Svisse

Annons
Postat

Har en märklig konflikt mellan faderregeln och vid aktivering av monitoring.Om jag har direct monitoring aktiverad i devices settings och aktiverar monitoring vid inspelning så hänger ej fader-regeln med,den är som sirap,typ.Om jag slår av direct monitoring så funkar det .Någon som har varit ute för detta? Med vänlig hälsning Svisse

Har enbart detta problem vid audio-track!

Postat (redigerat)

Vad har du för ljudkort? Varför ska du aktivera monitoring när du har direkt monitoring (det är väl det som du vill slippa) ? Vilken fader menar du och varför behöver du röra en fader vid inspelning?

Redigerat av laban1
Postat (redigerat)

Det är fadern till volymen.har jag inte monitor aktiverad så ser jag inte volymstapeln.Kortet är Motu 896.

Varför skriver du i fetstil?

Fadern till vilken volym ("alla" fader justerar volym)?

Varför behöver du se volymstapeln i Cubase, det kan du väl göra på ditt ljudkort eller mjukvarumixer på ditt ljudkort?

Redigerat av laban1
Postat

Det är möjligt att jag kom åt någon inställning på teckensnittet,min musknapp är lite knepig.Det är inte min mening att göra dig förbannad på någotvis,jag är ganska grön vad gällande cubase så jag ber om ursäkt om jag har varit otydlig! Det är inte så att jag kan spela in på något vis ,utan jag bara upptäckte detta av en ren slump!Med vänlig hälsning Svisse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.