Andre2e Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Ibland vill man bara experimentera lite med olika lager av t.ex syntar utan att använda en combinator, alltså jag vill bara välja två kanaler i min Main mixer o spela, detta borde väl gå?
Joakimbuller Postat 18 oktober 2013 Postat 18 oktober 2013 Det lättaste är nog ändå att använda combinator. Vad är det som är jobbigt med det tycker du? Alternativt kan du skapa en combinator med en "mixer 14:2" och skapa massa layers och testa dig fram genom att sola dom spår du vill testa lägga som lager.
Andre2e Postat 18 oktober 2013 Trådstartare Postat 18 oktober 2013 Jag kom på ett annat sätt!!, man kan använda sig av "advanced midi" ( högst upp i racket) i master sektionen. Om man i inställningarna låter sitt keybords midisignaler skickas till någon/några av midiportarna A/B/C/D, så kan man sen för varje midi-bus välja ett instrument. Detta göra alltså att man kan spela 4+1= 5 instrument samtidigt utan att bygga om i sitt rack! När man lekt färdigt klickar man bara på disconnect vid midi-busen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.