fritte Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 NÀr jag ska spela in MIDI i cubase sÄ Àr in och out helt röda, det kommer alltsÄ inte upp nÄn meny dÀr man kan vÀlja out, t.ex. nÀr man vill köra ett ljud i MIDI. Vet heller inte hur man fÄr fram ljuden sÄ man kan köra de via min MIDI synth. har följt alla tips ja hittat i manualen men inget verkar funka. Sen det med bankerna och program, hur funkar det??? Har t.ex. ett program som heter Absynth, hur fÄr ja de ljuden att bli inspelade i cubase, de verkar inte gÄ att fÄ nÄn signal att komma över till cubase.
Claes Holmerup Postat 27 mars 2005 Postat 27 mars 2005 Det underlÀttar att veta vilken version av Cubase du har... Jag skulle rekommendera att du lÀser "Getting Started"-manualen, eftersom du dÄ fÄr en hyfsad grund att stÄ pÄ. Om du gÄr igenom den bit för bit, sÄ fÄr du igÄng det mest grundlÀggande i programmet och har sedan lÀttare att stÀlla frÄgor som Àr möjliga att svara pÄ. Det borde nog ocksÄ finnas en notis om hur man fÄr igÄng det i Cubase, i Absynth's manual...
fritte Postat 28 mars 2005 TrÄdstartare Postat 28 mars 2005 har Cubase SX, Absynth programmet Àr installerat i program menyn pÄ samma hÄrd disk men inte i samma mapp som cubase. Sen Àr IN: Out: menyerna helt röda vid MIDI projekt i cubase. AlltsÄ dÀr manska kunna Àndra vilket ljud man ska anvÀnda.
Lundin Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Sen Ă€r IN: Out: menyerna helt röda vid MIDI projekt i cubase. AlltsĂ„ dĂ€r manska kunna Ă€ndra vilket ljud man ska anvĂ€nda. đ Meny? Det blir enklare om du pratar i nĂ„gorlunda rĂ€tta termer đ Midi in och out aktivitetsindikatorn i transportpanelen eller Midi In och out i midi input / outputselector om menyerna Ă€r helt röda mĂ„ste det vara en bugg i programmet... det har jag aldrig varit med om đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.