Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En nybörjarfrÄga.. Har köpt ett ljudkort ( Steingberg U22) och installerat allt utan problem. Gitarren funkar utmÀrkt. Problemet uppkommer nÀr jag skall ansluta Claviatur och Digitala trummor med MIDI kabel. Jag fÄr ljud men alldeles för lÄgt. Jag har lÀtet och letat men hittar inte hur jag höjjer ljudet pÄ signalen.

Om nÄgon kan hjÀlpa mig sÄ fort som möjligt blir jag super glad !!

Annons
Postat (redigerat)

Hej

Jag vet inte riktigt vilket program du kör vid inspelning men det kanske finns pÄ instÀllningar nÄgot som bestÀmmer inputsignalen för MIDI? SjÀlv sÄ pluggar jag inte in mitt keyboard i ljudkortet utan kör MIDI till USB och in i datorn, det funkar bra för mig med Logic 8.

Redigerat av Samuel Holmgren
Postat

Hej Samuel. Jag ser att jag svarade i fel trÄd i mitt förra inlÀgg, Sorry. Jag var trött i gÄr. Jag kör trummorna i EZ drummer och sedan i garageband. NÀr jag öppnar datorns MIDI instÀllningar Àr de "lÄsta" och jag kan inte röra nÄgra reglage.

Postat

sen har jag ytterligare ett problem. Bastrumman lÄter som virvel, pukan som cymbal osv. jag har försök lÀsa manualen men blir inte klokare pÄ hur jag skall Àndra dem rÀtt. Tips ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.