Jump to content
Annons

Laddar du ner?


Recommended Posts

Annons

Nej men jag har tagit emot nedladdade saker. Dessa minns jag:

1) Adobe Audition som jag körde betydligt längre än 30 dagar innan jag tack vare Studio kunde bestämma mig och köpte Wavelab 5.

2) Pettson och Findus i trädgårdslandet (spel för barn. Spelet vill har 256 färger men grafikkortet klarar inte så låg upplösning [!?]). Nej förresten, detta hade någon kopierat från bibliotekets cd-rom.

3) Vocaloid Lola. Det fungerade inte alls utan skulle registreras och autensieras. Verkade svårt. Det fick jag kasta.

4) Den franska filmen Twentynine Palms i .avi-format. Fy f******n. Se inte den! Extremt deprimerande. Handlar om att mänskligheten har förlorat mot den extrema alienation och sociala atomisering som blivit följden av världens snabba tekniska och socioekonomiska förändring.

5) Klaus Schulze: Contemporary Works I. Men när skall man orka höra på det?

6) Singeln Riot in Lagos med Riuichi Sakamoto. Kom ut på vinyl men finns väl inte på cd idag? Jo, säkert i Japan/USA på någon samlingsplatta.

7) Kraftwerk Tour de France 2003. Den som hade rippat den hade något dåligt program för kopieringsskydde följde med lite grand i form av glesa spikar i ljudet. Sedan fick jag den kopierad i cd-r format från ett "original" (köpt exemplar). Men det är kanske inte heller tillåtet längre?

8) Westlife: Allow us to be Frank. Succé! Min fru älskar den. Urkasst mp3-ljud men i alla fall! Jag har bara ballader med Frank (i Sinatra-original) men min fru tycker om de där pigga slagdängorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Banditer!!! bara för att dom stora media jättarna inte tjänar lika mycket pengar

behöver det inte betyda att musiken dör ut ...Pattarna lever vidare...

nej knappast!! alla har blivit sådana media horor så musiken betyder väl knappt något längre nej hoppas media bubblan spricker det är det ända sättet att gallra bort all skit som rullar i radion och tv idag musik handlar om din själ inte om pengar tycker jag ialla fall tack hälsningar en som är trött

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG Laddar ner jätte mycke,flera Gbite på mitt 56k-modem

bra jobbat va! och jag heter inte

Ture Svantesson som bor i

Svansjövägen 666

66 066 Sjömilagården

Sweden.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, så länge man inte delar ut så är det ju (ännu inte, men snart) olagligt att tanka hem. Fast man lär ju inte komma in på så många ställen om man inte delar ut nåt förstås.

Nä, då är det mycket bättre att helt lagligt spela in från radiosändningar via Internet. Det finns ju tusentals stationer för alla typer av musik som man kan rippa via Winamp. Det kommer ju dessutom att fortsätta vara lagligt även med den nya lagen.

Dessutom hittar man en massa "ny" musik, åtminstone om man som jag älskar blues. Lokala radiostationer i sydstaterna har många härliga artister som man aldrig hört talas om förr. Jag brukar låta datorn stå på och spela in något dygn, sedan väljer jag ut dom bästa låtarna och gör en CD som jag stoppar in i bilen och njuter av hela vägen till (och från) jobbet (lite jobbigt att man inte har cd-växlare på mc-n bara 😛 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte börja chattra lite om piratkopierning nu? Va? Snälla?

Tänk så coolt det vore att få prata kopiering jojojooojooooo

heheheheheheheheheheheheheheheheeeeh

eheheehehehehehehhehehehahahahahahahaaahaha

ajajajejejjjaaajajaj...nehäpp. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.magnatune.com/

Jag har inte gjort nåt olagligt.

*visar ett för APB vällförtjänt finger* Men ni är likförbannat en samling RÖVHÅL!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Roger McGuinn lägger minsann ut musik gratis! Men så är han nästan GUD oxå 🙂

Ser inte David Crosby mer gudalik ut?

Tjock gubbe + vitt skägg...nej visst fan! Jultomten! .....eller Karl Marx 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...