Jump to content
Annons

Uppspelning av inspelat parti distat


mjh

Recommended Posts

Har precis köpt nya prylar till datorn och prestandan är toppen. Har ett externt usb-ljudkort, Mbox2, som säkert är 5/6/7år gammalt men har fungerat perfekt innan min ominstallation.

Körde Cubase SX3 innan (OS windows xp) och allt fungerade skitbra men nu med C5 (OS windows 7) så är det mindre kul. Lägger upp nytt spår, laddar amplitube, klickar i monitor så allt hörs (låter bra, alla effekter som det ska vara), spelar in och sen spelar upp och allt låter distat/bitcrushat till oigenkännlighet. Höger bufferten från 256 till 4096 och ljudet blir bättre men långt ifrån bra. Det knäpper fortfarande rejält jävla mycket.

Grejen är att min dator ska klara av lägsta buffertsizen utan problem så jag undrar om det är någon som vet vad fan som står på???

Grön när det gäller datorer, grön när det gäller C5 (kan cubase-grunderna hyfsat dock).

Tack!

Redigerat av mjh
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Nej, signalen är inte stark alls, inga toppar som slår i taket eller så.

2. har kört olika drivrutiner med samma resultat. väldigt konstigt

testade spela in i Reaper och då var det inga som helst problem så jag tror att det borde vara en inställningsfråga i C5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...