Måsart Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 (redigerat) Det blev väl bara en säsong av det fenomenala musikprogrammet Musikministeriet? Jag ska maila SVT och höra om dom har planer på att slänga upp det på http://www.oppetarkiv.se. Jag minns speciellt en episod när Janne Schaffer, Robert Wells och Linda Lampenius skulle "blindtesta" dyra vs billiga instrument. En Stradivarius vs en skolfiol för ett par tusen, en Les Paul 59 vs billigaste Epiphonen och ett Steinway vs något mjukvarupiano. Jag minns dock inte resultatet... Kommer ni ihåg något från programserien? Redigerat 9 juli 2013 av Måsart
Knicken Postat 9 juli 2013 Postat 9 juli 2013 (redigerat) Jag kommer ihåg precis det du snackar om, bland annat när Janne Schaffer hade fel på alla tre grejer i blindtestet! Kommer dessutom ihåg att Helge Skog (som är tondöv) fick sjunga Vi äro musikanter i en studio. Efteråt fixade de till sången med melodyne (gissningsvis) så att det lät "bra", i ett försök att försöka bevisa att man inte behövde kunna sjunga för att låta bra på inspelning. Dock har jag för mig att den inspelningen ändå lät relativt värdelöst! Redigerat 9 juli 2013 av Knicken 1
Måsart Postat 9 juli 2013 Trådstartare Postat 9 juli 2013 Just faaaan, Helge Skoog hade jag helt glömt bort! SVT måste fan lägga ut den här bortglömda pärlan... 🙂
Tunnan och Moroten Postat 19 juli 2013 Postat 19 juli 2013 Jo men var väl 2 säsonger eller har jag blandat ihop det? 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.