Angus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Köpte och laddade ner Miroslav Philharmonics igÄr. Men hur hittar jag den i Logic sen. MÄste inte prg hitta den nya pluggen nÄgonstans pÄ hÄrddisken? VÀldigt tacksam för hjÀlp!
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Logic anvÀnder inte VST-pluggar. Men Miroslav finns Àven som AU-plugg (Audio Unit). Jag antar att du installerade den samtidigt som VST-pluggen, eller?
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) AU-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components VST-pluggar hamnar i Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST Hittar tyvÀrr inte pluggen nÀr jag gÄr in pÄ varken vst/Components under browser fliken. Det Àr helt tomt. Jag vet att jag har laddat ner pluggen. Vad göra? Redigerat 2 juli 2013 av Angus
KillwithSkill Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Installera igen! Se till att det Àr AU-format pÄ pluggen! Starta sen logic. HÀnder det inget vid uppstarten sÄ kör igÄng Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Det finns flera Bibliotek. VĂ€lj Finder som aktivt program, tryck â+Shift+G Knappa in /Library/Audio/Plug-Ins/Components sĂ„ ser du om pluggen Ă€r installerad för alla anvĂ€ndare. Knappa in ~/Library/Audio/Plug-Ins/Components sĂ„ ser du om pluggen Ă€r installerad för enbart din anvĂ€ndare.
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 Ok, nu har jag iaf fÄtt upp pluggen i logic. Men instrumenten finns inte med. Mycket mÀrkligt. Det Àr helt tomt i listan
Linus Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 http://www.sweetwater.com/sweetcare/articles/open-miroslav-philharmonik-there-no-instruments-listed/
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) http://www.sweetwate...ruments-listed/ Tack för lÀnken. Följde den till punkt och pricka! Men, det verkar som att det inte gÄr att öppna filen "philharmonic.instruments". Den Àr grÄad. Redigerat 2 juli 2013 av Angus
Angus Postat 2 juli 2013 TrĂ„dstartare Postat 2 juli 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Mbk6tdTsN1Y Tack för lĂ€nken. Men sĂ„ grön Ă€r jag inte đ
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 Japp, har förstÄtt att man skall gÄ in under prefs och vÀlja root och sen browsa. vÀlja IK mulitmeda och instruments. Men filen Àr ej valbar. Konstigt nog!
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 (redigerat) Installera igen! Se till att det Àr AU-format pÄ pluggen! Starta sen logic. HÀnder det inget vid uppstarten sÄ kör igÄng Audio Units Manager under preferences och kör Reset & Rescan Selection Hur ser jag att det Àr AU-format pÄ pluggen?. UrsÀkta en dum frÄga! Men jag laddade ner för mac! Redigerat 2 juli 2013 av Angus
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 Försöker verkligen att fÄ igÄng detta nu. I Philharmonic sÄ gör jag detta: Klickar pÄ prefs, vid roots sÄ borowsar jag, in pÄ hÄrdisk dÀr jag sparat philharmonic. Klickar pÄ bibliotek/applikation support/ IK multimedia/ Miroslav multimedia och vÀljer instruments sen Choose. Men inget hÀnder??
Angus Postat 2 juli 2013 TrÄdstartare Postat 2 juli 2013 Japp, har förstÄtt att man skall gÄ in under prefs och vÀlja root och sen browsa. vÀlja IK mulitmeda och instruments. Men filen Àr ej valbar. Konstigt nog! Mappen instruments Àr valbar. men inga instrument kommer upp i pluggen, nÀr jag klickar choose . NÄn som vet. Har installerat prg flera ggr utan problem
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.