Svisse Postat 25 juni 2013 Postat 25 juni 2013 Hej ! Undrar om någon vet hur man får ut metronomklicket från Cubase 7 till Motu896mk3 och vidare till ett Behringer HA4700. Jag har kopplat kanal 7-8 out från ljudkortet till amp och allt funkar galant,men får inte ut något klick i lurarna.Någon som har några ideèr.Från studiosetupen(VST Connection) i cubase har jag bara angivit monitorlyssning från 7-8 men därifrån kan jag ej hantera klickljud,detta går ju enbart att sätta på eller av i output.Någon som har någon idè! Med vänlig hälsning Svisse.
Linus Postat 25 juni 2013 Postat 25 juni 2013 Från studiosetupen(VST Connection) i cubase har jag bara angivit monitorlyssning från 7-8 men därifrån kan jag ej hantera klickljud,detta går ju enbart att sätta på eller av i output.Säg till om jag missförstår din fråga, men det är just i VST Connections som du styr vilken utgång metronomen ska till. Så om jag skickar klicket till 7/8 men inte till 1/2 ställer jag den såhär: Sedan är det bara att välja Click=On nere i transportpanelen.
Svisse Postat 26 juni 2013 Trådstartare Postat 26 juni 2013 Hej Linus ! Tack för din omtanke och tips! Om jag sätter 7-8 som en stereo out, så släcker jag 7-8 i studio men däremot hör jag enbart klicket. Jag löste problemet i studio Control mix,där fanns en liten fin click-knapp! stort tack i alla fall! Med vänlig hälsning Svisse
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.