Jump to content
Annons

Multikabel


Lui

Recommended Posts

Är det i princip bara jag här i världen som skulle vara i behov av en multikabel? - Hittar nämligen inga trådar om det.

Vad kan rekommenderas i lågbudgetklassen som helst ska vara runt 30 m och ge ~20 kanaler, gärna 12 XLR och 4 stereo tele returer?

Multikablar i allmänhet och med stagebox?

Kan exempelvis en Leem kabel (upphittas på ljudia.com motsvarande) vara något att ha, eller en "THE SSSNAKE MC164" (från thomann.de), trots "Clas Ohlson" kontakter?

Väntar med spänning på svar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag letade som en galning efter en bra/billig multikabel för typ ett år sen, och jag kunde inte hitta en enda som både hade XLR och Tele!

Alla jag snackade med sa att jag skulle bygga en egen. Lättare sagt än gjort, med tanke på att jag är händig som en blind fisk när det gäller sånt. 🙂

Men som tur var så hittade vi en kille på Vendolin som sålde sin gamla multikabel som han hade gjort själv. Inte världens bästa kanske, men helt okej. 😄

Om det är någon som vet en bra multikabel som man kan köpa helt ny, som har BÅDE xlr och tele (och inte kostar skjortan), skriv här. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...