Jump to content
Annons

ESI nEar08, något att ha?


Tuzzy

Recommended Posts

Är i tankarna på att köpa ett par monitorer då jag börjar bli trött på att bara mixa i mina hörlurar. Hur står sig ESI nEar08 i jämförelse med t.ex. HS80M? ESI går för 1800 kr/paret medans HS80 ligger på runt 4500 kr/paret. Läst en del på internet om folk som gillar dem, men vill samtidigt inte snåla om det visar sig att det finns bättre grejer för nån tusing mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gå till en butik eller dylikt och lyssna in dig på olika monitorer, testa olika prisklasser för att höra skillnad, ta med dig egen musik där du redan kan alla delar i låten, något du gärna lyssnat på i många år. Tänk på att det är inte ett "bra" ljud du är ute efter, det vill säga det ska inte låta wow ur monitorerna utan kolla istället efter ett par som du kan höra så mycket fula grejer och så som möjligt, alltså avslöjande 🙂

Se till att ha samma volym på monitorerna och att du kan byta helst med ett klick bara:)

Kör förövrigt själv med HS80 och tycker dom gör mycket av jobbet väldigt bra, tycker dock i efterhand att jag har hört andra monitorer som är mer avslöjande, HS80 täcker dock frekvensområdet bra enligt mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det blir HS-80M ändå, var för ett tag sen och provlyssnade lite monitorer och tyckte att HS.80M lät bra men inte för bra som RCF Ayra t.ex. gjorde. HS-50M lät lite väl tunt och skarpt för mitt tycke.Tippar på att RCF är lite boostade i bas och diskant, medans HS80 var mer "flat" i frekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...