Jump to content
Annons

Ljudkort för Windows Vista


sunestudds (oregistrerad)

Recommended Posts

sunestudds (oregistrerad)

Hej

Är på jakt efter ett Externt ljudkort för runt 2500kr som Vista klarar av.

Var sugen på ett EMU 0404 White, men enligt musikbörsen är det ej kompatibelt.

Någon som vet eller HAR ett bra externt ljudkort som klarar av Vista ?

Hur många In/ut gångar spelar ingen roll, bra ljud är viktigare.

Skall användas för inspelning av gitarr i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vista???.. Njut av sommaren ett tag till och tänk dig Windows 7 i stället.. T.om. M$ har insett att Vista var ett av deras största misstag.. Vänta in W7 tycker jag.. Jag gör det... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vista???.. Njut av sommaren ett tag till och tänk dig Windows 7 i stället.. T.om. M$ har insett att Vista var ett av deras största misstag.. Vänta in W7 tycker jag.. Jag gör det... 😄

Windows ME var väl deras största misstag - men Vista kommer kanske inte så långt efter, även om det faktiskt fungerar mycket bra för vissa...

Själv valde jag XP när jag byggde ny maskin för något halvår sedan, eftersom jag också tyckte att det verkade smartare att vänta på W7.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Windows ME var väl deras största misstag - men Vista kommer kanske inte så långt efter, även om det faktiskt fungerar mycket bra för vissa...

Själv valde jag XP när jag byggde ny maskin för något halvår sedan, eftersom jag också tyckte att det verkade smartare att vänta på W7.

håller med om att ME var ett mycket större misstag än Vista. Fick själv en ny laptop via ett serviceavtal för ett par veckor sen, efter att moderkortet i min 2,5 år gamla lagt av för 4:e gången. på den gamla körde jag XP men när den nya kom var det såklart en Vista-maskin, men med 35% kraftigare processor, 3 gånger så mycket minne (snabbare dessutom) och drygt 3 gånger så stor hårddisk som jag haft tidigare, så jag ville inte klaga.

I början fick jag det inte att funka så bra (jag kör Pro Tools) trots att jag försökte med alla möjliga prestanda-inställningar, programuppdateringar och inaktivera hårdvara i olika kombinationer, så jag försökte formatera om hårddisken och lägga på XP men det fanns inte drivrutiner till moderkortets sata-bus i XPs installationsprogram så det sket sig. Efter en hel del felsökning upptäckte jag att det var en av mina favoritpluggar (wrappad vst till rtas) som jag använder i nästan alla sessioner som inte funkade så bra, men det var inte Vistas fel.

för att inte bli alltför OT: jag har kört alla mina tre externa ljudkort (Digi002r, Mbox mini och Hercules 16/12FW) utan problem i Vista. Har kompisar som kör Presonus interface i Vista och är väldigt nöjda med det. Enligt mig har Vista fått oförtjänt dåligt rykte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...