Jump to content
Annons

Söker ett bra bas-ljud


8DEAMON8

Recommended Posts

(Hmm, vet inte riktigt om man kan fråga på denhär platsen riktigt. isåfall kan någon moderator flytta på den.)

Har just börjat med FL 6. Håller på och experimenterar nu med lite olika, men det går ju sissådär. Jag har tänkt att göra någon tranceaktigt truddilutt(eftersom att första minuterna vid FL6 inte går till att skapa en hel låt, utan bara prova och se vad som kan skapas)

Jag hittar inga bra ljud att leka med. Det jag skulle vela ha är ett såntdär basljud som är i början av trancelåten Motionchild - Godsend (Benya Remix) eller något liknande. Med högtalarna jag har till datorn låter den inget vidare. Men när jag körde den på CD i Sterion så dunkade högtalarna så mycket att saker i vitrinskåpet gjorde några kullerbyttor, lite överdrivet kanske, men på sättovis (^^,).

Då vill mina låtar också ha sådär mycket uppmärksamhet.

Men vad är det för slags ljud egentligen? det får ju högtalarna att hoppa till rejält. fantastiskt!

Så någon som vet var sånnahär "vidunderliga" ljud finns gratis?

Eller något liknande..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Vipzone har några som är gratis.

ok, tack då mycket! Finns det mer ställen med gratis såntdär?

Sen handlar det om mixning kompressor , bass booster so mfinns i fl och eq.

vad är mixing kompressor? och vad sa du sist där? bass booster som finns i Fruity Loops och (Vad är )eq(?).

Redigerat av 8DEAMON8
Link to comment
Dela på andra sajter

jamme..

jahapp.

Var finns det fler ställen att ladda ner gratis ljud som har djup i sig?

Jag har sätt att det finns små soundpacks på olika torrentsidor, men man vet inte vilka som är riktigt lagliga och sådär va. Någon som hittar och vet något lagligare soundpack? eller är mycket soundpacks där rätt så lagliga iallafall? (Och får man fråga detta utan att riskera att tråden låses? för många andra forum är väldigt känsliga på sina ställen...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...