Jump to content
Annons

ljudet spelas in på alla kanaler!


hetfield_roam

Recommended Posts

Tjaba, ett kort problem här, när jag ska spela i i cubase så fångar mikrofonen upp alla kanaler och spelar in...även om jag stänger av högtalarna så det inte kan fånga nått annat än sången så kommer allt annat med automatiskt...det enda sättet att bara spela in en kanal är att trycka på solo..men då hör jag ju fan inte låten, va är nu detta? nån som vet? jag har även testat med hörlurar men allting spelas in så fort jag trycke rpå record...kan sitta och inte sjunga en ton men ändå när jag spelar upps påret sen så har denna kanalen spelat in alla dom andra...hur är detta möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sök på "What U Hear" på forumet. Jag orkar inte söka själv och kopiera/klistra in här... 😄

Edit: Okej då, här har du väl då... (Femte gången jag repeterar...) :rolleyes:

Bara vad gäller What U Hear-prylen, så säger jag detta för fjärde gången. :rolleyes:

Kika i ljudkortets egen mixer eller den som följer med Windows. Välj "Inspelning". Där är förmodligen "What U Hear" eller "Stereo Mix" ikryssat för inspelning istället för line in, eller i ditt fall mikrofonen

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

öö..kopplat...som vanligt..alltså en mick från datorn åsså ett par hörlurar bara i en ingång i bak på datorn..det har ju fungerat förut alltså..jag har nu installerat nya kx drivrutiner och lite så, det är det enda som är skillnaden.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sök på "What U Hear" på forumet. Jag orkar inte söka själv och kopiera/klistra in här... 😄"

va är what u hear?? det enda jag får fram när jag söker på det är det som du skrivit i mitt inlägg..å det hjälper mig inte särskilt mycket..hehe!!

Link to comment
Dela på andra sajter

haha!! jag ska kika detta! tackar så mycket...alltså jag försökte söka men det gav ju inga träffar. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

det enda jag får fram när jag söker på det är det som du skrivit i mitt inlägg..å det hjälper mig inte särskilt mycket..hehe!!

Prova att söka i hela forumet, inte bara under Allmänt. Glöm inte att välja alla trådar, inte bara trådar som är max 30 dagar gamla. Då får du 10 träffar :rolleyes:

Nåja, jag har editerat mitt inlägg ovan. Kolla där. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt igen vectro..jag skulle ändrat dagarna där...tackar så mycket..nu ska jag bara hitta inställningen

Link to comment
Dela på andra sajter

Start / Kör / sndvol32 / Enter!

Där har du Windowsmixern :rolleyes:

Sedan går du till Alternativ-menyn / Egenskaper / Justera volymen för Inspelning / OK

Där hittar du vad du söker. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...