Jump to content
Annons

Skrivare nyköpt


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Köpte en ny Canon-skrivare idag. Ny och ny...det verkade som den varit öppnad. Att döma av den där transparenta tejpen runtom lådan kunde man dock inte påstå att den varit öppen. Märkligt! Kan Canondistributören vara den som använt den?

Hursomhelst, upptäckte en stor bläckfläck på en av frigolitbitarna och den där skyddsplasten var skrattretande dåligt påsatt, med hundratals bubblor av varierande storlek. Knappast något Canonfabriken gjort! Men det värsta av allt: den hade mängder med repor på ovansidan. Inte snyggt alls.

TILLVÄGAGÅNGSSÄTT:

Jag hade öppnat lådan (skurit upp tejpen i mitten för att inte dra av så text följde med), jag hade öppnat påsen med nätkabeln (sån där idiotisk som inte går att stänga igen, bara att slänga...), jag hade kikat på instruktionsböckerna lite och öppnat cd/dvd-tallriken. Men jag har inte öppnat programvaran.

Hur stor chans har jag att byta eller få pengarna tillbaka oavkortat? Hur stor chans har jag att få tillbaka tilläggsförsäkringen som han propsade på mig? Jag fick även en USB-kabel på köpet (låg också i en idiotisk påse). Kan jag byta mot en annan skrivare där och flýtta över försäkringen? Ska jag låtsas som ingenting och bara göra ett "ångerköp", alltså få pengarna tillbaka, eller ska jag påtala bristerna jag upptäckte? Hur lätt är det att göra repor på ny blanksvart skrivare i plast? Hela grejen känns asjobbig - ta sig dit utan bil men kollektivt (fick stå upp idag bläää, kvavt och djävligt) och gå med skrivaren imon sedan 400 meter minst...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Fick på tafsen senast jag hade en tråd i "Allmänt", när det handlade om en Scanner. Skulle visst varit under "Datorer". Och nu säger Miss att denna tråd om "Skrivare" inte ska vara under "Datorer". Var f-n ska den då vara?

🙂

Det är synd om människorna!/musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

När den part det berör inte skrattar är det inte kul - en viktig enkel livsregel.

Det är ingen som har erfarenhet av detta själv? Att ha köpt en ny sak som verkar begagnad vid närmare översyn.

Hur hade ni själva gjort? Ångerköp eller byte?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, slappna av.

För det första är jag gnällig för jag har lyckats pricka in varenda jävla bilkö i hela västsverige idag. Just därför skulle jag vilja påpeka att den här tråden inte har på det här forumet att göra, som jag lite subtilit hintade i mitt föregående inlägg.

Och om du ändå inte kan slita dig så skulle du postat i OT-avdelningen.

Och ang. skrivaren hade jag behållt den eller om det var otänkbart så hade jag snällt ringt och frågat butiken om jag kunde byta den och vad som händer med garantin. Du kanske ska utelämna att det är p.g.a. repig tejp och ojämn bubbelplast. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Sorry.

Det var inte repig tejp såklart, utan repig skrivare...

Min erfarenhet säger, använd aldrig telefon. Face to face blir det svårare att backa.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ville bara tala om hur det gick, så ni slipper ligga sömnlösa och grubbla bara för min skull. 😏

Det var inga som helst problem att byta skrivaren mot en likadan. Teknikern ville inte ens titta på hur den såg ut. Som om det var väntat.

Senare hemma med den utbytta märkte jag att det räcker att lägga fingret på den, eller lyfta bort ett vanligt papper, för att det ska bildas pyttesmå repor, synliga vid blandade ljuskällor, varav den ena ljuskällan ska komma från sidan av skrivaren.

Så min varning är: köp inte denna och liknande produkter från Canon om ni är måna om era datorprylars yttre, sedan spelar det ingen roll att den vunnit årets designpris!

Nu ska jag skriva skiten ur den!! Ska bara installera den först.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det löste sig för dig, det är alltid så j-a irriterande när sånt händer. Grattis, hoppas den funkar bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Henning försvarade galant obefogad kritik i en OT-tråd:

"Killen kanske ska skriva ut noter...???"

Svar:

Exakt! En av de huvudsakliga användningsområdena för denna pjäs!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...