Tormentor Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 Hej mitt namn Ă€r Tormentor och arbetar som musiker, kompositör och lite smĂ„tt och gott Ă„t steinberg. HĂ€r Ă€r en idĂ©..angĂ„ende trummor. Jag satt hĂ€romdagen och skrev ihop med ett gĂ€ng med mĂ„nga hits pĂ„ sitt samvete men med en studio dĂ€r endast sĂ„ng kan spelas in live. SjĂ€lv sitter jagi min studio med riktigt trumset och med riktiga cymbaler men med meshheads med triggmickar till en Ddrum4 och sen in i datorn för diverse samplingar. VĂLDIGT mĂ„nga idag triggar trummorna pĂ„ liknande sĂ€tt med vanliga, meshheads, digital pads osv och sen byter ut ljuden med tex DFH Superior, groova agent, artist drums eller dylikt. HĂ€r Ă€r nĂ„got som jag skulle vilja veta. ARBETS METOD för trummor frĂ„n triggning via tex. ddrum4 eller nĂ„gon rolandburk, redigering/qvantisering i midi eller wave? Boncning och mix samt effekter och subgrupper med comp reverb mm. FrĂ„n inspelning, reigering, trigg, mix. HĂ€r skulle jag vilja Studio gjorde ett reportage i minst 3 delar. Vad tycker ni? /R
Lundin Postat 2 december 2004 Postat 2 december 2004 Absolut..har sjÀlv funderat pÄ hur DDrum skulle funka för en sjÀlv nÀr man inte kan ha ett herrejösses-kit i lÀgenheten.. Bra idé