rim4 Postat 5 mars 2013 Postat 5 mars 2013 Hej! Nu är det så att jag precis beställt ett par Yamaha Hs80m men har ingen aning vad man skall ha för externt ljudkort. Är inte i behov av något gitarr/mic uttag. VIll bara ha något billigt enkelt som låter bra. Helst under 1000;- Har ej Firewire utgång Simpelt. Vill inte betala för extra funktioner jag aldrig kommer använda. Jag är dessutom i behov av kablar om någon kan ge mig lite riktlinjer ang. detta. Tack Mvh R.
Måsart Postat 5 mars 2013 Postat 5 mars 2013 Jag använder mina HS80M ihop med ett firewireljudkort från Presonus, Firebox heter ljudkortet. Det funkar galant! Det finns en USB-version av det kortet (jag är osäker på om det är fler skillnader än USB/Firewire-porten...) som ligger runt tusenlappen... 🙂 Presonus AudioBox http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=1210889&artno=198673
rim4 Postat 5 mars 2013 Trådstartare Postat 5 mars 2013 behöver som sagt inte mic input. kanske bara har fått för mig detta med att med mic input så höjs kostnaden med några hudralappar.
rim4 Postat 5 mars 2013 Trådstartare Postat 5 mars 2013 Något i den stilen ja precis! Skall bege mig till musikverkstan imorgon
rim4 Postat 5 mars 2013 Trådstartare Postat 5 mars 2013 Det här med balanced eller unbalanced out/input är det en viktig del i val av ljudkort?
bullismusic Postat 5 mars 2013 Postat 5 mars 2013 alltid balanced så långt de går om jag har fattat allt rätt 😉 har balanced för min lyssning själv och de funkar hur bra som helst 🙂
JohnRick Postat 1 april 2013 Postat 1 april 2013 Det bidde inget än då eller? How about Roland duo-capture för 650 spänn hos tysken?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.