Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick med den mjukvaran när jag köpte ljudkort. Är den värd att installera eller tillför den inte så mycket ? Då menar jag om den är alldeles för begränsad ? Hade tänkt att göra beats i FL Studio sen exportera varje ljudfil in i Cubase och mixa i den, samt lägga på sång går det med den eller är den för "tunn" för att jobba profisionellt i ?

Redigerat av punchline82
Annons
Postat

Är det inte enklare att göra allt i FL Studio, om du nu redan har det?

Jag tycker att det skulle kännas väldigt klumpigt att växla mellan olika program...

Men det är så krongligt att hantera Audio i FL tycker jag. Tänkte spela in sång i Cubase om det är ett bra program när det är AI.

Postat

Det funkar utmärkt att spela in sång och göra mixen i AI 6. Det är mer begränsat än de stora versionerna när det gäller antal spår och antal pluggar man kan köra etc, men så länge det inte är för stora projekt, så funkar det bra. 🙂

Postat

Det funkar utmärkt att spela in sång och göra mixen i AI 6. Det är mer begränsat än de stora versionerna när det gäller antal spår och antal pluggar man kan köra etc, men så länge det inte är för stora projekt, så funkar det bra. 🙂

Du själv då, använder du FL nåt ? Kanske kunde ge mej lite tips på hur man ska kunna hantera audio på bästa sättet. När man spelar in sång med mera.

Postat

Nej, jag har aldrig jobbat med FL Studio, utan jag kör med Cubase., så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men det finns säkert andra som är hemma på FL Studio som kan hjälpa till om du lägger in en tråd i FL Studio-avdelningen. 🙂

• 6 månader senare...
Postat

Vilket är bäst enligt er.. Cubase AI eller garageband ?

Har garageband nu och fick Cubase AI när jag köpte Steinberg UR 22 ljudkort. Är det värt att skippa GB för Cubase ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.