Jump to content
Annons

Uppgradera Mac


Andreas Gunnarsson

Recommended Posts

Tjenare!

Detta är min första post på forumet så jag hoppas jag kan göra mig förstådd.

Jag har en gammal Mac som har operativsystemet 10.5.8 och för att få ett nyare system måste jag köpa en skiva så att jag installerar 10.6.8. Vet någon om datorn kommer att gå så långsamt så att det inte är någon idé att göra det? Jag har ett 4 gb ram och intel duo 2 processor. Jag är absolut ingen höjdare på datorer så jag hoppas att jag har fått med allt och att man kan förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen till forumet! Även om ditt första inlägg mer verkar höra hemma i syskontidningen MacWorlds forum.

Datorn kommer tvärtom att bli märkbart snabbare med 10.6 än med 10.5. Det låter kanske förvånande när det gäller OS att en nyare version skulle vara snabbare, men Snow Leopard handlade mycket om optimeringar och förfina Leopard. Från att man slutade stödja PPC-kod till 64-bitarskärnan och tekniker som Grand Central Dispatch.

10.6-skivan kan vara svår att få tag på idag bara... och dessutom skulle jag föreslå att du gör en nyinstallation istället för uppgradering.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...