Jump to content
Annons

MUS hänger sig efter några minuter i Cubase7


julledrulle

Recommended Posts

Sedan jag uppdaterade mitt Artist 6 till fullversion 7. Har i bland musen hängt sig.

Nu ikväll har jag knappt hunnit vara inne i cubase mer än några minuter innan det händer.

Musen kan röra på sig och klicka runt i andra program och i windows...MEN klickar jag i cubase fönstret får jag en "Windows-fel-signal" och inget händer

Jag kan fortfarande fullständigt styra cubase med tangentbordet och aktivitetshanteraren säger att programmet är friskt och igång.

MEN musen vill inte samarbeta. Man måste avsluta och starta upp igen.

Snälla hjälp! Jag kan inte använda mitt nya cubase och pluggar som jag slösat månadslönen på ;-)

MVH

/Julle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter det typ "Ping!"? Isåfall kan det vara en dialogruta som är öppen "bakom" mixern och arrangefönstret som måste "ok'as" bort. Det är ett jäkla gissel och det enda man kan göra åt det är att kolla noga så att inga såna dialogrutor dyker upp under uppstart samt se till att alla pluginfönster etc är inställda till "Always on top".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ett "pling" och idag verkar jag ha hittat en (inte lösning)

Det ser ut som om att "vilket popup som helst" råkar stänga ned sig av sig självt.

Idag var det VST instrum. som stängde ned sig och musen låstes. Men när jag tryckte F11 på det fungerande

tangentbordet så kom ju rutan fram igen och musen låste upp sig.

Dock kvarstår problemet...varför stänger cubase popupfönster ner sig ibland....inget annat program lider av sjukdomen??

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser om ditt problem med en död mus, och så kallade popup fönster.. så får jag nästan ont i magen 😕

Har dessvärre ingen bra lösning på ditt problem men:

Dagens tips: Börja spara till en Mac !

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det får dig att må lite bättre så får jag liknande pop-up-rute fenomen i Cubase 7 och Windows 8.. helt galet när det inte går att få en pop-up-ruta att stanna synlig.. Går inte att växla till dem helt enkelt utan man får gå in under aktivitetshanteraren och se vad som gör att det inte går att klicka med muspekaren... ( det är inte så att det är Windows 8 du kör?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...