Jump to content
Annons

Feedback på (Preview)


dixxie

Recommended Posts

Annons

det finns miljoner tips att ge, men det bästa är nog att fortsätta göra det du gör! Jag tycker det är en bra början du har där och jag tänker följa dina framsteg på soundcloud!

Prova att använda en plugin som kallas Parametric EQ2 för att få fram ljudets karaktär med, prova att sänka volymen på vissa saker också så allt passar in, lite som i ett pussel! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

En bra början. Det bästa tipset är precis det du redan har fått. Sätt dig in hur man använder EQ och utveckla känslan för hur man kan skapa lite karaktär på ljuden. Om just det här klippet så kan man väl säga att det låter lite "platt" och det har inte med själva slingan att göra utan att det kanske går att just skapa lite karaktär låta ljuden ta olika frekvenser i ljudbilden. Men det är ju något som kommer med tiden ju mer intresserad du blir. Det viktigaste nu är bara att ha skoj och leka runt för dig om du nu är helt ny i FL. Det finns otroligt mycket möjligheter i den DAW:en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat bra tips är att du lyssnar på artister du tycker är bra och försöker "apa" efter lite, inte kopiera rakt av, utan typ försök förstå hur dom har gjort. Sen skulle ja vilja trycka lite på strukturen här också. Väldigt viktigt o ha nån typ av råd tråd igenom låten annars blir de väldigt jobbigt o lyssna på i längden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Det är väldigt bra att få kritik då man vet att man kan lära sig av andra och vad dem tycker. Ägnar mycket åt min tid till tutorials osv 🙂

Tack igen och när jag väl kommer med en "Bra låt" lägger ja upp den på soundcloud 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...