Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Är ganska ny med logic efter att ha övergĂ„tt frĂ„n FL studio. Har till att börja med en generell frĂ„ga:

Är det okej att göra sidechain med logics egna compressor eller ska man köpa en tredjeparts compressor?

Om logics egna funkar utmÀrkt kommer hÀr min frÄga.

Jag har följt olika guider för hur man skapar en sidechain i compressorn och lyckas fÄ till det bra. Problemet Àr dock att i de bitarna i lÄten dÀr jag har sidechain blir volymtopparna mycket lÀgre Àn dÀr jag inte har sidechain och lyckas inte fÄ sÄ att volymtopparna Àr desamma oavsett om sidechain Àr "aktiverat" eller inte.

Hur löser jag detta?

Har nÄgon tips pÄ guide dÀr nÄgon förklarar grundligt hur compressorn fungerar?

Annons
Postat

Logics kompressor funkar alldeles utmÀrkt.

Vet inte om jag hÀnger med helt om ditt problem, men hÀr kanske du kan fÄ lite info om Logics kompressor som hjÀlper dig pÄ traven: http://www.youtube.com/results?search_query=logic+compressor+tutorial&oq=logic+compressor&gs_l=youtube.1.0.0l2j0i5l2.53708.53708.0.55737.1.1.0.0.0.0.51.51.1.1.0...0.0...1ac.1.6ST51moc4nw

Postat

Att stÀlla den pÄ PEAK istÀllet för RMS till att börja med tycker jag funkar bÀst.

Sen fÄr du vÀl stÀlla release sÄ att du fÄr tillbaka volymen liksom efter komprimeringen och kanske parera lite med makeup-gain....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.