Jump to content
Annons

Porta inspelning nr2


Recommended Posts

Hallå igen..

Var tvungen att lägga in en "lite" bättre inspelning än förra.

Även denna är ifrån porta studion. (Zoom MRS-4)

Måste tillägga att jag har förbenat svårt att få bra ljud in. Har fruktansvärt jobbigt när jag snyggar till låtarna, speciellt volymen. Det beror mestadels av okunskap men också av det material jag jobbar med. Denna är också inspelad med en riktig amatör mick.

Annars, så är det 1 gitarrspår som är splittat med olika effekter. 1 bas/gitarr slinga med skumm effekt. Och så sång.

((är ganska nöjd med denna ändå))

Enjoy!

It Is Time - November 2004

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ljudet är väldigt långt bak och vad mkt reverb du har på inspelningen. 🙂

Skulle behövas komprimeras. En kompressor på insignalen skulle oxå ta bort disten och skorr på både sång och gitarr.

Bra låt annars och bra röst därför vill jag ju höra detta med lite mer pillning på ljudet. 😮

Kör du bara med porta eller kör du med nåt mjukvaruprogram oxå eller?

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en väldigt konstig väg med portan.

Jag spelade in 4 spår i replokalen, lite så där bara, var inte så noga med hur jag hade mickat upp guran och sången.

Sen förde jag över ett spår i taget från smartcard och la sen in det i cubase för redigering. Volymen var katastrof, så jag fick höga den ganska kraftigt.

Så det var väl inte det smartaste sättet att få en bra inspelning direkt 😏

Men jag har skaffat mig lite bättre grejjer nu (om jag får dom att funka)..

Så jag kan återkomma med en bättre inspelning på låten, kanske lägga in lite trummor också och en ordentlig bas..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...