Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej, är ny inom allt som har med musik att göra och har precis införskaffat mig en CME U-key, en billig MIDI-klaviatur för nybörjare kan man väl säga. Jag har sökt igenom hela Internet (känns det som) men inte hittat något svar på min fråga, så jag tänkte att någon här kanske kunde hjälpa mig.

Jag har kopplat in U-keyn via USB till datorn (Windows 7), som har hittat pianot och installerat drivrutinerna (cme). När jag sedan vill använda U-keyn (i både FL Studio och Synthesia) hittar båda programmen produkten, men jag kan inte använda det i något av programmen. Jag har gått igenom FL Studio-guider för att få synthen att funka, men utan framgång.

Finns det någon där ute som kanske vet vad problemet kan bero på? Tackar ödmjukast för svar.

MVH

Vigge

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.