Jump to content
Annons

I vad ligger skillnaden mellan Cubase 5 bok och 6 elements program


Pappa Parbrink

Recommended Posts

Nu har jag satt ner foten och beställt Cubes 5 bok till mitt Cubase 6 elements program. Frågan är nu: På vad skall jag vara varse när jag läser 5 och applicerar det på 6. Det är i stort samma miljö, men någon skillnad är det, vad ?

Ps förebygger förbannelsen ! med din hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte jättestor skillnad mellan Cubase 5 och Cubase 6. Några extra funktioner har tillkommit i den senare.

Du bör däremot vara medveten om att Elements är en enklare version av programmet. Så en del av de funktioner boken tar upp kommer förmodligen att saknas i din version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias Hjälm, som skrivit boken Cubase 5 säger: viss hjälp kommer du att ha....

phuu...det låter som om jag kanske inte får den hjälp jag behöver från boken 5an till mitt program 6

har du erfarenhet av 5 boken på 6 eller, var får du din tes ifrån ?

vh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dina svar: verkligen glädjande att få svar på det jag undrar. I går fick jag veta att en grannkompis är musikproducent och kan Cubase, vilket löst alla mina funderingar om hur jag skall lära mig detta. Eftersom han är producent kanske det bli han som gör min skiva !

Ps. lyssna inåt, och uttryck det som hörs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...