Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena alla!

Jag sitter och planerar lite... Och idén kan vara rätt galen men jag tänkte att man borde kunna ha en studio på övervåningen i en villa! Huset är byggt för ca 75 år sen och det är bra byggt och enligt konstens alla regler vad jag vet. Det finns så mycket kunskap på detta forum så tänkte slänga ut några frågor och se om nån vill/kan svara. Jag tänker mig ett kontrollrum och ett inspelningsrum, jag tänker använda befintliga väggar och bygga på dessa med gips, isolering m.m. Är det en bra idé?

- Är det ok att använda befintliga väggar och isolera mer med gips och allt vad man ska använda?

- Hur ska jag göra med golvet för att det inte ska låta för mycket på nedervåningen?

Dyker väl upp fler frågor under tiden och det ligger långt fram i tiden detta... Ja just det, en till... är jag GALEN!? 😄

Ha det gött!

Annons
Postat

Tjo! Ingen som har nåt att komma med? Är speciellt intresserad av hur göra för att ljudet inte ska sprida sig för mycket till nedervåningen... om det är möjligt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.