Jump to content
Annons

Hur kopplar man ihop gamla högtalare med litet mixerbord?


Max Levin

Recommended Posts

Annons

Övre bilden, är det baksidan på en stereo-förstärkare? (Lite svårt att se, tycker jag med.)

Om så är fallet ska du dra en/två sladdar från mixerbordet till någon ingång på förstärkaren, typ AUX (eller tape-in, eller CD, eller något annat, dock inte phono).

Vad står det vid rca-kontakterna på mixern? (röda/vita mitt på högra sidan, dvs uppåt på bilden.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Övre bilden, är det baksidan på en stereo-förstärkare? (Lite svårt att se, tycker jag med.)

Om så är fallet ska du dra en/två sladdar från mixerbordet till någon ingång på förstärkaren, typ AUX (eller tape-in, eller CD, eller något annat, dock inte phono).

Vad står det vid rca-kontakterna på mixern? (röda/vita mitt på högra sidan, dvs uppåt på bilden.)

Jo nog är det en högtalarutgång på nåt ...Min 8 ohm står det..

Link to comment
Dela på andra sajter

De "fransiga" sladdarna är högtalarkablar, och de ska till högtalare och inte till nått mixerbord om du inte vill bränna upp mixern det vill säga... Från mixern till förstärkaren däremot ser det ut som du kan dra RCA-kablage, om det nu är en ingång där brevid de "fransiga" sladdarna. Tape out från mixerbordet till CD/AUX-in på förstärkaren (eller vad det nu står på ingången)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...