Pickadoll Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 Hej! Jag har köpt ett Orkesterbibliotek som heter "Project Sam Orchestral Essentials" och det öppnas och spelas med Native Instruments Kontakt 5. Mitt studioprogram är Logic Pro 9. Och mitt problem är att jag får sån latency att pluggen i princip blir obrukbar! Kontaktpluggen är den enda pluggen av alla som jag använder som får latency! Har I/O buffern på 64. Men har provat dom andra buffert inställningarna. Finns ingen latencyinställning i Kontakt 5 heller. Har provat öppna programmet i både 32 och 64 bit. Har provat "Low Latency Mode". Inget hjälper. Har kontakt 5 och biblioteket på samma hårddisk. Min dator: MacBook Pro 2,7ghz. Intel i7. 4gig ram. Den är från år 2011. Ljudkort: Presonus Firebox. Tacksam för svar! Blir snart galen på denna satans Latency :-)!!!!! /David
Pickadoll Postat 1 juni 2012 Trådstartare Postat 1 juni 2012 Ingen som har någon idé eller någonting som jag kan testa? Något om någon speciell version av OSX eller kontakt, eller Logic osv som kanske funkar 🙂?
JohnRick Postat 2 juni 2012 Postat 2 juni 2012 Jag antar att du redan läst System req så det är väl lugnt: http://www.projectsam.com/Products/Feature-Products/1403 Har du provat att ändra från disk streaming till att ladda samplingarna till RAM? Det får man göra från patch till patch.
JohnRick Postat 2 juni 2012 Postat 2 juni 2012 När du laddat ett instrument i Kontakt; gå in i verktygsmenyn (klicka på skiftnyckeln), sedan bör du kunna se något bredvid "sources" eller motsvarande längre ner. Där står "DFD". Prova att ändra det till sampler.
Pickadoll Postat 2 juni 2012 Trådstartare Postat 2 juni 2012 Okej tack som fasen för svaren 🙂! Jag ska testa och se om det funkar. Om det inte funkar så kanske vi ses här igen 🙂
Pickadoll Postat 2 juni 2012 Trådstartare Postat 2 juni 2012 Det verkade inte funka. Jag kunde bara ställa preload buffern på instrumentet. Det blev ingen skillnad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.