Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte för en del Är sedan en gitarrpryl/ljudkort frÄn M-Audio; Black Box. Har fungerat fint att lira med "utanför " datorn, men Àven med min gamla XP-dator. Den har nu lagt av och testar att anvÀnda mina Vista-burkar (2 olika bÀrbara), och det gÄr inte att installera ljudkortet. FÄr svar att det "ej Àr möjligt att installera M-Audio Black Box pÄ din dator just nu" (fast pÄ engelska..)

VadĂ„ "just nu". Är det nĂ„got jag missat? Har surfat runt pĂ„ M-AudioÂŽs hemsida och testat att köra rĂ€tt/nyare drivrutin för min Vista version (pĂ„ bĂ„da datorerna) men fĂ„r samma svar hela tiden. Det ser ju ut som att Black Box skall funka med Vista men jag gĂ„r bet dĂ€r hela tiden.

Är det nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av Roger LinnÂŽs M-Audio Black Box?

Skall jag bara lÀgga den Ät sidan och skaffa mig ett renodlat ljudkort istÀllet? SÄnt hÀr teknikstrul gör att jag tappar lusten. Kanske skall satsa pÄ en digitalporta istÀllet....

Kör föresten gratisversionen av Samplitude 9-nÄnting och den snurrar fint med Vista.

//GP

Annons
Postat

Hej,

Har du testat att avinstallera tidigare versioner? kan vara sÄ att det ligger dubbelt och strular...Sen ska du vÀl ansluta USB sladden till Blackboxen nÀr installationsprogrammet ber om det...?

Lycka till!

Ps. minns att med nya drivisar blev latencyn dubbelt sÄ hög mot den drivisen som följde boxen...sÄ installera frÄn originalskivan om du har den kvar...

Postat

Hej.

Tack för svar.

Har installationsskivan kvar och med den fick jag "felsvaret". TÀnkte att det Àr kanske nya drivrutiner den behöver och pÄ M-AudioŽs hemsida skrev man ocksÄ som du sÀger att man skall avinstallera tidigare version sÄ det gjorde jag för att göra en ominstallation , och nÀr den Àr gjord koppla in usb-sladden till boxen men det gÄr ÀndÄ inte. Kommer inte sÄ lÄngt att den frÄgar efter det. TyvÀrr.

FÄr testa igen ett par ggr helt enkelt sÄ kanske det funkar? Skall dubbelkolla ocksÄ sÄ det verkligen blev avinstallerat.

Det konstiga i det hela Àr ju att jag hade en Black Box ikon i kontrollpanelen men nÀr jag klickade pÄ den stod den som "not connected". UrsÀkta att jag glömde det i första inlÀgget. Jag tycker det Àr mystiskt.

Postat

Hej igen,

Efter att ha avinstallerat alla m-audio program under "lÀgg till/ta bort program" -Testa att gÄ in i processer och avsluta "m-audiotaskbaricon.exe" innan du försöker installera frÄn skivan...

• 3 veckor senare...
Postat

Hej

Tack.

Eftersom jag inte Àr nÄgon "hacker" pÄ nÄgot sÀtt sÄ tappar jag lusten vid teknikstrul, men igÄr testade jag igen att hÀmta hem drivrutinerna frÄn M-audios hemsida och dÄ gick det bra helt plötsligt. Kan det ha varit nÄgot med att windows update inte hade uppdaterat sig sjÀlv tidigare. IgÄr nÀr jagb startade om datorn gjorde den 18(!) uppdateringar, och det var efter det som jag installerade om drivrutinerna. Nu verkar det fungera att fÄ ut ljud i alla fall, och ikvÀll skall jag testa att fÄ in ljudet i Samplitude ocksÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.