Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har till 99,9% använt mig av audiodelen i Logic, men har på senare tid börja lägga lite trummor med hjälp av ett midiklaviatur och ett trumset i exs24:an.

Jag lägger först ett grundkomp som jag sedan adderar variationer, fills etc till.

Detta sker i olika tagningar och min fråga är HUR jag ska göra för att se ALLA midievents istället för den senast gjorda tagningen? (Jag öppnar editorn genom att klicka på trumspåret, men då visas ju endast det övre lagret...)

Annons
Rödeorm (oregistrerad)
Postat

Hej!

Markera regionen(erna) i arrange window högerklicka och välj "merge" i rullgardinsmenyn. Annars är varje inspelningen en separat region som döljs under varandra.

Med vänlig hälsning, Rödingen

Postat

Hej!

Markera regionen(erna) i arrange window högerklicka och välj "merge" i rullgardinsmenyn. Annars är varje inspelningen en separat region som döljs under varandra.

Med vänlig hälsning, Rödingen

Tackar :-)

Visste att det var nå´t enkelt...

Postat

Det finns ett klisterverktyg som du kan välja, ser ut som en limtub, som limmar ihop alla markerade klossar....kan göra det lite mer lättarbetat ibland, om man inte vill fippla med menyerna varje gång.

Postat

Det finns ett klisterverktyg som du kan välja, ser ut som en limtub, som limmar ihop alla markerade klossar....kan göra det lite mer lättarbetat ibland, om man inte vill fippla med menyerna varje gång.

Jo, den känner jag ju till, men det har varit klurigt när det legat många tagningar ovanpå varandra...

Tack i alla fall :-)

Fortsätter med mer trumfrågor i en ny tråd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.