Jump to content
Annons

Logic 9.1.7 ute nu


KillwithSkill

Recommended Posts

About the Logic Pro 9.1.7 Update

Compatibility

Provides compatibility with songs created with GarageBand for iOS 1.2.

Performance and Stability

Resolves an issue in Logic Pro 9.1.6 in which projects with a large number of fades displayed “I/O Error, Result code = -36” when playback was started.

Improves performance when using multiple instances of EXS24 in 32-bit mode with EXS24 Virtual Memory mode active.

Resolves several issues related to the download and installation of basic and additional content.

Resolves an issue that could occur which caused the application to stop responding when performing Undo. This would occur after deleting a file or region in the Audio Bin.

Plug-ins and Instruments

The Output Distortion setting for the Compressor plug-in now works as expected with the "ClassA_R" and "ClassA_U" models.

Fixes an issue in which the Autofilter plug-in might produce clicks with certain settings.

The "Select Zone of Last Played Key" setting now works as expected in the EXS24 editor.

When adding Auxes as additional outputs for Multi Output Software Instruments, the additional Auxes are automatically assigned the same color and track icon as the Software Instrument.

General

Fixes an issue in which copying a MIDI region in a project which does not start at 1 1 1 1, and in which the Transposition track is active, might result in unexpected transposition of the copied region.

The Controls View of plug-in GUIs now fit properly on the 11-inch MacBook Air display.

Resolves an issue in OS X 10.7.x Lion that caused the Consolidate Project command in Logic to open a backup of the project at the end of the process.

Källa: http://support.apple.com/kb/TS2565

Bara gå in på äpplet och ladda ner. Filen väger ca 203 MB

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"When adding Auxes as additional outputs for Multi Output Software Instruments, the additional Auxes are automatically assigned the same color and track icon as the Software Instrument"

När skall de fixa så att färgen man väljer i resp. spår i arrange-fönstret automagiskt återspeglas i mixerfönstret? Känns som en rätt självklar sak att man vill ha samma färg på båda ställena, eller?

Går det kanske att ställa in någonstans?

Edit: formulering

Edit 2: Tack för infon, KwS. 🙂

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När logic 10 kommer, kommer dom sluta uppdatera då eller kan man uppgradera för en mindre summa då?

Mig veterligen så har dom aldrig släppt nån uppdatering till äldre versioner när väl en ny är släppt.

När Logic 10 släpps så kommer det att naturligtvis kosta att att köpa eller uppgradera det för en mindre summa.

Jag tror att Logic 10 kommer att ha som nu nerladdningsbart i startmenyn. En del gratis och säkert en del som man får betala för. MEN jag tror oxå att man måste äga Logic 10 för att exempelvis kunna ladda ner andra program som idag ex ingår i Logic Studio.

Hoppas verkligen att dom har gjort nåt åt mixern. Alternativt att man kan jobba i enviroment med alla funktioner som finns i mixern.

Bort med AUX så som det funkar idag. Dit med bussar som man kan bussa hur man vill. Alla AUX SKA vara som AUX är tänkt. Och att man kan flytta & dra kanalstripar hur som helst. Precis som i Enviroment. Skärmarna idag är så stora att det går med lätthet ha två rader mixerreglar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig riktigt fattat det där med AUX...."AUX skall vara som AUX är tänkt"?

Vad tycker du är fel? Jag använder bara send --->bus och tycker det funkar utmärkt.

Vad är det med bussarna som du inte kan göra idag?

Vad är det för fördelar med AUX?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig riktigt fattat det där med AUX...."AUX skall vara som AUX är tänkt"?

Vad tycker du är fel? Jag använder bara send --->bus och tycker det funkar utmärkt.

Vad är det med bussarna som du inte kan göra idag?

Vad är det för fördelar med AUX?

Ja det är lite rörigt att kunna förklara, men ska försöka!

Apple har rört ihop det tycker jag.

Säg att du har 10 kanaler trummor. Och du vill skicka dom till en grupp. Klickar på Stereo Out och väljer Bus1 på alla 10 trumkanaler!

Då skapas en ny kanal som heter Bus1 där det normalt är en Input. Men döps till Aux1 nertill vid färgmarkeringen under regeln.

Om jag sen vill lägga en FX-Send till en ny Bus och lägga ett ex reverb så måste jag välja Bus2 som oxå där döps om till Aux2.

Alltså så är Bussar och Auxiliary samma sak! Vilket rör till det rejält. Visst man får koll på det men det fuckar upp det i mixern.

Eftersom det inte går att flytta reglarna så blir det riktigt rörigt. Jag vill ha ALLA Bussar (subgrupper) på ett å samma ställe.

Sen alla FX-returer på ett annat separat ställe.

Som insnöad gammal livetekniker så vill jag ha mer separation på grejerna och lägga det där jag vill ha dom! Detta funkar dock kanon i Enviroment. Man kan flytta huller om buller med rubbet och få flera rader mixer på en skärm. Istället för att få bara EN rad som det är i mixern! Tyvärr så funkar inte alla funktionerna som finns i mixern i Enviroment. Typ att klicka och dra en plugg till en annan kanal går inte i enviroment!

post-6091-0-35284900-1333819937_thumb.png

post-6091-0-59690000-1333819954_thumb.png

Och här ser du enviroment, här fick jag nästan plats med tre rader mixer. Skärmen är en 24"

Jämför med dom två övre. Bara en massa mörkgrå tom yta. Visst den ytan försvinner mer och mer ju mer pluggar man insertar allt eftersom. Och även send's

Alltså. Bus=Subgrupper

Aux= FX-send/FX-retur

post-6091-0-83029500-1333819966_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah ok, då hänger jag med. Jag har aldrig brytt mig om namnet (AUX) som skapas, jag döper om det i alla fall så jag vet vad det är.

Däremot kan jag hålla med dig om att man borde kunna dra respektive spår/kanal i mixern hur man vill. Det går ju förvisso att skapa ett spår (av en tex bus i mixern) som syns i arrangefönstret och sedan flytta runt den där tills man tycker den kommit på rätt plats i mixern.

Men visst, håller med om att det borde gå att dra direkt i mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

killwithskill, jag brukar högerklicka och skicka alla bussar så att de syns i arrangefönstret, sen kan du flytta om dom och sortera där!

Det var det jag var inne på, men för mig funkar det inte att bara högerklicka....

Jag måste markera spåret, välja Options och sedan "Create arrange tracks....."

Edit: felstavning

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Mig veterligen så har dom aldrig släppt nån uppdatering till äldre versioner när väl en ny är släppt.

När Logic 10 släpps så kommer det att naturligtvis kosta att att köpa eller uppgradera det för en mindre summa.

Jag tror att Logic 10 kommer att ha som nu nerladdningsbart i startmenyn. En del gratis och säkert en del som man får betala för. MEN jag tror oxå att man måste äga Logic 10 för att exempelvis kunna ladda ner andra program som idag ex ingår i Logic Studio.

Hoppas verkligen att dom har gjort nåt åt mixern. Alternativt att man kan jobba i enviroment med alla funktioner som finns i mixern.

Bort med AUX så som det funkar idag. Dit med bussar som man kan bussa hur man vill. Alla AUX SKA vara som AUX är tänkt. Och att man kan flytta & dra kanalstripar hur som helst. Precis som i Enviroment. Skärmarna idag är så stora att det går med lätthet ha två rader mixerreglar!

Vad är det som ingår i logic studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...