Jump to content
Annons

Rappare sökes - engelska el. spanska


silentdawg

Recommended Posts

Musiken är boom-bap som den lät under tidigt nittiotal, samplingsbaserad med mycket scratch. Lite DJ Premier, Gangstarr, Epmd, Just-ice, Blazay, Jeru, MOP., etc. Östkust, kanske man kan tillägga men det går att experimentera lite utanför detta också. Du som gillar den här stilen vet vad det handlar om.

Du är duktig på amerikansk engelska eller spanska, ingen svensk eller rinkebysvensk rap, Du är 25+, kille el tjej spelar ingen roll bara du levererar. Måste inte bo i sthlm men det underlättar. Jag vill göra mixtapes och sånt som låter bra, har inga orealistiska ambitioner utan vill bara få ihop sånt som skallen nickar till, men jag har en klar bild över soundet och det fattas bara en röst som har nåt att komma med.

Kontakta mig gärna via pm så tar vi det därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen nu levande som kommer ihåg 90-talets akaisamplers, sp-12:or, sl1200's, gamla "riktiga" mpc, vinylknaster och scratch? Jag är förmodligen på fel forum för detta. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är inte så säker på att man har så stor känsla för just den här scenen om man tex. inte vet vem Christopher Wallace var eller ens var född när musiken fortfarande gavs ut på importerade vinyltolvor, men det är bara en riktlinje givetvis. Låter det bra spelar inte åldern roll.

Redigerat av silentdawg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen spansktalande ännu men letar fortfarande.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det blir ett riktigt bra mixtape med några amerikanska artister, verkar svårare att hitta spanska.

Lust att sjunga en hook eller en hel låt? Pma mej, är inte inloggad här så mkt då nästan ingenting här handlar om den här typen av musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...