Jump to content
Annons

Nyinköpta Pro Tools 10 hittas inte av nyinköpt iLok.


hardrocker

Recommended Posts

Har en gammal 002 som jag köpt Pro Tools 10 till (crossupgrade, hade åttan förut). Registreringen på iLok.com och nedladdningen samt installationen gick bra. Installerade de nya 002-drivrutinerna innan jag installerade Pro Tools enligt Avids rekommendationer.

Men när jag försöker starta Pro Tools får jag upp ett felmeddelande (se bifogad bild). Bifogar också bilder från iLoks hemsida där man tydligt ser att licensen är installerad och okej. Vad göra?

post-8373-0-88613000-1331803157_thumb.jpg

post-8373-0-75221800-1331803194_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du laddat ner och installerat mjukvaran från Ilok.com,

som behövs för att hantera licenserna?

Jag behövde installera det på min MacMini för att ILok-nyckeln överhuvudtaget skulle kännas igen.

Kör PT 10 plus 002 Factory.

Mvh/Peter

PS: Länk

http://www.ilok.com/download-ilok-software.html

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag installerade Client software. Det programmet såg sen ut att installera drivrutinerna. Men nu när jag försökte köra DigiTest (som visst installerades med PT10) så säger programmet att jag måste installera de nya drivrutinerna till iLok. Laddade ner de från paceap.com men installationen verkar inte avslutas ordentligt. De blir aldrig installerade. Nån som varit med om nåt liknande?

Har bara kört iLok i en och samma USB hittills. Har provat nu att byta men det blir ingen skillnad.

Redigerat av hardrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hade samma problem, det visade sig att iloken var dålig. Kan inte bara hela musikvärlden droppa ilok? riktigt dyrt och dåligt säkerhets system... (Många program som använder ilok finns även dom crackade, så vill man skydda sin programvara från hackers så får man gå en annan väg)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...