Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Ska utöka min hemmastudio(om man nu kan kalla de det)

Jag tänkte köpa ett par eltrummor. Har en budget på cirkus 8000 kr

Hur fungerar det med inspelning från dem. Är det midi från kontrollpanelen på trummorna?

Och är det någon som har några tips om vad man kan köpa?

Är nämnligen inte speciellt vass på trummor.

Vill inte att de ska paja efter några gånger av användning.

Tack på förhand!

Har kollat på dessa:

Annons
Postat

Om du ska köpa dig. trummor är det i princip Roland och Yamaha som gäller (med få undantag).

TD-4 som du har med där räcker säkert mer än väl för dig, i synnerhet om du inte är trummis från början och bara tänker

lägga några simpla beats. Du kan iofs spela in från modulen, men än vanligare (och med långt bättre ljudkvalitet) är att trigga samplingsbanker från ditt trumset om du kopplar detta till datorn. Där har vi Superior Drummer/Addictive Drums/EZ-drummer osv....

• 2 veckor senare...
Postat

Okej okej! Alltså att jag använder mig av pluggar som ljud. Hur funkar det med kablar? Är det midi? Måste jag ha två om jag ska köra med plug i cubase?

Har ett Tascam Us-122mkII ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.