Jump to content
Annons

Hagström Select Super Swede Burl Glorious


Hangar

Recommended Posts

Hej alla inbitna gitarrister!

 

Jag har länge spelat akustisk gitarr, men nu är det dags för en elektrisk gurra. Har varit på MUG i Göteborg och kollat på lite gitarrer med humbucker-pickups.

Jag spelade lite på en (vad jag tror är) "Select Super Swede Burl Glorious" som lät väldigt bra. Priset för denna var runt 7000 :- i butiken.

 

http://www.hagstromg...id=24&Itemid=22

 

Vad tror ni? Är det ett prisvärt köp? Tips? Ska användas för spel på scen och även hemmaplock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag säger att det är heltklart mycket gitarr för pengarna

jag har en själv & är skitnöjd med den

enda minuset är att mick-switchen sitter nedanför halsen

vilket gör att det är lätt att komma åt med benet och bytta mickläge av misstag

när man sitter ner & spelar (som jag ofta gör)

men det kan jag leva med iom att det är en så fin gitarr i övrigt

jag vart åxo kär efter att ha testspelat för ca 2år sedan

och har inte ångrat mig det minsta

/Larsson 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint! Det svaret tackar jag för!

Om ingen annan rekommenderar någon annan humbuckle-gitarr i samma prisklass så tror jag jag kör på den. Begagnade gitarrer är också välkomna.

Kan även tillägga att den kommer användas till alternativ rock, pop, lite punk.

EDIT

Har nu letat länge efter en bra gurra och på vägen blivit lite klokare vad gäller pickups. Så som jag fattat det så passar EMG-pickups bäst till metall, och om man kör med P90 eller andra single-coil-pickups så blir det lätt brusigt om man kör med hög dist vid rock/metall.Korrekt? Humbuckers är alltså att föredra.

Har blivit väldigt sugen på en Les Paul Studio nu. Vad tror ni om en Gibson Les Paul Studio 50 Tribute? Sägs vara mycket omtyckt. Gibson Les Paul Studio 60's Tribute verkar också skön men den är utrustad med två st P90-pickups. Synd för den såg förbannat snygg ut 🙁

Gibson Nighthawk Studio GT, SB? Skillnad? Burstbucker-pickups?

Gibson Les Paul Studio WR CH?

Ja, vad tror ni? 🙂 Eller ska jag fortfarande satsa på Hagström-gitarren? Förstår att det är en personlig preferens men vill ändå ha åsikter som kan hjälpa mig.

Redigerat av Hangar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...